نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از گسترش کرونا در تعطیلات عید فطر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگرانی فعلی از تعطیلات عید فطر و دید و بازدیدها و افزایش رفت و آمدهای آن است.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 12 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود : اگر این اتفاق بیفتند ممکن است مانند پیک های قبلی این پیک نیز طولانی شود که امیدواریم با همکاری مردم این اتفاق نیفتد.
وی تاکید کرد: در پیک چهارم کرونا تعداد موارد بستری نسبت به پیک سوم دو برابر شد، با اینکه موارد سرپایی نیز افزایش یافت و به علت ملاحظات خانوادگی تمایلی به بستری شدن نداشتند و در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از کاهش نسبی و روند نزولی کرونا در کشور و استان خبر داد و نسبت به افزایش مبتلایان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرد.
وی یادآور شد: تفاوت پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی در این است که زودتر به نقطه اوج رسیدیم در پیک های قبلی بعد از دو ماه به بیشترین میزان ابتلا و قله پیک می رسیدیم، اما در پیک چهارم بعد از ۲۳ روز به اوج موارد ابتلا در سطح کشور رسیدیم.
دکتر صادقی تاکید کرد: اکنون با شیب ملایم کاهشی کرونا مواجه هستیم، اما تراکم بیماران و تعداد مبتلایان در شهرستان های با جمعیت بیشتر، بالاتر است و روند کاهشی نیز کندتر است.
این در حالی است که رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک بارها از شروع موج پنجم در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داده می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار