مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران، که بلندترین خط مترو کشور خواهد بود، امروز/ چهارشنبه/ در مراسمی به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 12 May 2021

علی امام روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران گفت: مراحل احداث این خط به عنوان یکی از خطوط جدید این شبکه، در ۵ فاز عملیاتی برنامه ریزی شده که قطعه نخست آن از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب به طول ۱۴ کیلومتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در واقع عملیات اجرایی این قطعه با حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) از ایستگاه موسوم به میدان دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می شود و در ادامه قطعات بعدی به مرور زمان در دستور ساخت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: فرآیند حفاری و ساخت تونلهای خط ۱۰ عمدتا با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می گیرد و در چنین حالتی پیش بینی می شود در صورت تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز، ‌ حداقل ۴ سال زمان برای احداث قطعه نخست نیاز باشد اما توالی و روند ساخت دیگر قطعات خط ۱۰ نیز مد نظر قرار بوده و امیدواریم عملیات اجرایی قطعه دوم این خط که از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا وردآورد به طول تقریبی ۶ کیلومتر امتداد پیدا می کند با فاصله ای اندک از شروع قطعه نخست آغاز شود.

وی تاکید کرد: خط ۱۰ مترو تهران از جمله ۴ خط جدید این شبکه به حساب می آید که بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسید و در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ جهت اجرا به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابلاغ شده است.

به گفته امام، این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراههای شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

مراسم عملیات اجرایی نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران شهری در محل کارگاه خط ۱۰ در حوالی دریاچه خلیج فارس در حال برگزاری است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار