نماینده تهران:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: قهر مردم از صندوق‌های رای نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه موجب افزایش مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 12 May 2021

 

سید علی یزدی‌خواه اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همیشه یکی از راه های ارزشمند و سریع افزایش قدرت ملی، اقتصادی، افزایش چانه زنی و حافظ منافع کشور در عرصه های بین المللی می شود.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات های ۴۲ سال گذشته همیشه مایه مباهات و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، خاطرنشان کرد: راحت ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین راه افزایش اقتدار نظام در پای صندوق های رای رقم می خورد که باید مردم در انتخابات پیش رو این موضوع را مد نظر قرار دهند.

یزدی خواه ادامه داد: مردم باید با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای ضمن نشان دادن اعتمادشان به نظام جمهوری اسلامی اراده خودشان را در نحوه مدیریت کلان کشور نیز به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی های مردم با اصل نظام و کشور هیچ مشکل ندارند ولی در خصوص نحوه عملکرد برخی مسئولان گلایه های درست و بجایی دارند، افزود: مردم باید بدانند اثر رای تک تک آنان در انتخابات پیش رو اگر به اندازه آرپیجی های شلیک شده در دفاع مقدس و موشک های نقطه زن شلیک شده به متجاوزان ملت در عین الاسد نباشد قطعا کمتر هم نیست.

این نماینده مجلس یادآور شد: مردم باید بدانند که مشارکت گسترده آنان در پای صندوق های رای موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و صحنه های بین المللی می شود و همچنین باعث افزایش توان مجریان منتخب آینده کشور نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: طی ۴۲ سال گذشته عملکرد نامناسب و نامطلوب برخی مسئولان موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات های بعدی شده است و گاهی نیز عملکرد قابل قبول منتخبان مردم در عرصه خدمت رسانی و حل مشکلات موجب افزایش رقم مشارکت مردم در انتخابات می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس دهم در پیگیری مطالبات مردم در حل مشکلات و معضلات کشور به خصوص در حوزه معیشت و اشتغال دچار کم کاری و مماشات با دولت بودند، گفت: همین مسله موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس فعلی شد.

یزدی خواه تاکید کرد: مردم برای سرافرازی و قدرت کشور و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید در انتخابات کشور حضور فعالانه داشته باشند و کسانی را که دارای برنامه، چشم انداز و افق باز هستند را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ایران از مدت های قبل در فضای مجاز و کانال های ماهواره ای به دنبال تخریب انتخابات و بی اثر جلوه دادن آرای مردم هستند، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۲ سال گذشته یک مدل از اداره جامعه مبتنی بر اراده مردم در منطقه استبداد زده خاورمیانه به نمایش گذاشته است که دشمنان به دنبال تخریب آن هستند.

یزدی خواه ادامه داد: اگر نگاهی به نظام حکومتی کشورهای جنوب خلیج فارس و یا برخی کشورهای شرقی و غربی ایران اسلامی بیاندازیم که در سال های نه چندان دور دچار کودتاهای پی در پی بودند می فهمیم که مدل دموکراسی ایران در کمتر جایی از سایر کشورهای منطقه و جهان وجود دارد.

وی عنوان کرد: اگر مشارکت مردم ایران در طول ۴۲ سال گذشته را با میزان مشارکت مردم بسیاری از کشورهای غربی و شرقی جهان و حتی اروپا و آمریکا مقایسه کنیم می فهیم که رشد سیاسی مردم ایران تحسین کننده است.

این مسئول اهداف دشمنان ایران در خصوص عدم مشارکت مردم در انتخابات را ابتدا موجه جلوه دادن عدم مشروعیت حکام کشورهای عربی و در وهله دوم کاهش میزان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی دانست و گفت: کاهش حضور مردم پای صندوق های رای موجب کاهش قدرت ملی کشور می شود.

یزدی خواه اضافه کرد: تبلیغات دشمنان به گونه ای طرح ریزی شده است که به مردم القا کنند رای آنان بی اثر است ولی اگر به انتخابات ۴۲ سال گذشته و تبلیغات رسانه های معاند نیز نگاهی بیندازیم خلاف گویی این رسانه های مشخص می شود.

وی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ و نحوه تبلیغات رسانه های معاند اشاره کرد و افزود: در آن سال این رسانه ها اینگونه عنوان می کردند که رای مردم تاثیری ندارد و فرد مورد نظر انتخاب شده است ولی برخلاف این ادعا آرای صندوق ها خلاف ادعای آنان را ثابت کرد.

یزدی خواه بابیان اینکه باید مردم به عملکرد این رسانه ها آگاهانه تر نگاه کنند، ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال و انتخاب فرد اصلح جواب دندان شکنی به هجوگویی ها و تبلیغات سو دشمنان خواهد بود.

نماینده مردم تهران در ادامه ساماندهی وضع معیشتی، بهبود بازار اشتغال، کاهش تورم و افزایش قدرت پولی ملی را مهترین درخواست نمایندگاه مردم از دولت آینده عنوان کرد و گفت: پیگیری مطالبات مردم در حوزه معیشت و اقتصاد سرلوحه تک تک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

یزدی خواه با بیان اینکه دولت آینده باید کارآمد، منسجم و دارای برنامه باشد، خاطرنشان کرد: دیپلماسی دولت آینده باید در خدمت اقتصاد، اقتصاد در خدمت توانمندی دفاعی، حوزه فن آوری، اطلاعات، ابداع و اختراع در خدمت تولید ملی باشد و تولید داخلی نیز باید با هدف بازارهای جهانی و صادرات انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: مردم باید بدانند که تراکنش مالی شوراها به اندازه بودجه جاری و عمرانی کشور است از همین جهت باید در انتخاب افراد آن توجه ویژه داشته باشند.

یزدی خواه اضافه کرد: مردم باید افرادی که دارای انگیزه خدمتی، سلامت نفس، پاکدست و دارای دانش و مهارت مدیریت شهری هستند را به عنوان نمایندگان خود در شوراها انتخاب کنند، زیرا عملکرد خوب اعضای شوراها می تواند بسیاری از مشکلات مناطق مختلف کشور را حل و فصل کند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کيومرث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
جناب يزدي خواه:
مردم با چه اميدي در انتخابات شرکت کنند ؟ مگر فرقي هم مي کند چه کسي رييس جمهور باشد ؟ سرمايه 30سال زحمت من در بازار بورسي که با تشويق همه مسولين داغ شد . دود شد وبه هوا رفت . کدام مقام مسولي از ما حمايت کرد ؟ سکوت دستگاههاي ناظر در اين بين چه معني داشت ؟ امروز اگر مردم به همه شما بدبين هستند وتمايلي به راي دادن ندارند علتي جز امثال شما ندارد . شما جز جلسات بيهوده کاري براي حمايت ازمردم انجام نداديد .حمايت نکرديد حمايت نمي کنيم . البته اگر برايتان مهم باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار