رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کرونا کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری برای تخصیص ۲۲ پایگاه مدیریت بحران شهر جهت اجرای واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف خبر داد و افزود: ۴ پایگاه نیز برای تست واکسن برکت اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 08 May 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی در این باره گفت: رویکرد ما در دو سال اخیر بر این اساس بوده است که پایگاه‌های مدیریت بحران حتی در شرایط عادی نیز باید در اختیار نیروهای امداد و نجات که همواره در صحنه کمک‌رسانی حاضر هستند، قرار گیرد.

کرمی محمدی اظهار داشت: در شرایط فعلی که کرونا به عنوان یک بحران عمیق و طولانی مدت، جان شهروندان را تهدید می‌کند، به دستور شهردار تهران و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت با ستاد کرونای کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری منعقد کرد، ۲۲ پایگاه مدیریت بحران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس باشد در اختیار قرار دادن پایگاه‌ها به امر واکسیناسیون می‌تواند از ازدحام افراد مراجعه‌کننده برای تزریق واکسن کاسته و به امن شدن شرایط و محیط واکسیناسیون کمک شایان توجهی کند. همچنین این امر با تسهیل اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف، روند رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی را نیز سرعت می‌بخشد.

در اختیار گذاشتن ۴ پایگاه مدیریت بحران برای تست واکسن برکت

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: همچنین با هدف اجرای مرحله سوم تست واکسن برکت بر روی ۱۰ هزار نفر از شهروندان داوطلب تعداد ۴ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار بنیاد برکت قرار گرفته است و می‌توان گفت اکنون در مجموع ۲۶ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف و تست واکسن برکت اختصاص یافته است.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از روزهای ابتدایی اعلام شیوع ویروس کرونا به عنوان سازمان اصلی در ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان حاضر شد، اظهار کرد: با فعال شدن ستاد ملی کرونا، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان یک سازمان متخصص در حوزه مدیریت بحران پایتخت در کنار ستاد کرونای کلانشهر تهران و ستاد ملی کرونا به فعالیت‌های خود ادامه داد.

وی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تمام توان خود بستر مناسب برای افزایش توان عملیاتی نیروهای درمان و نیز کمک به توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق مختلف شهر تهران را فراهم کرده است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: از جمله این تلاش‌ها می‌توان به بسترسازی برای گسترش فضای استقرار نیروهای اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران اشاره کرد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۰ درصد از فضایی که نیروهای اورژانس تهران در آن استقرار دارند از طریق پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران تامین شده است. همچنین تعداد ۲ ساختمان، ۲ زمین همراه با کانکس و ساخت ۵پد بالگرد نیز از دیگر امکاناتی بوده است که سازمان پیشگیری و مدیریت در اختیار اورژانس قرار داده است.

به گفته وی، این سازمان همچنین در ساماندهی فعالیت نیروهای داوطلب مدیریت بحران موسوم به «دوام» برای اجرای طرح ترویجی و آمرانه پیشگیری از کرونا و نظارت بر سلامت در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران نقش کلیدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار