هلال احمر شمیرانات؛
سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: در راستای احسان، اکرام و اطعام نیازمندان، واحد جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر منطقه چهار شمیرانات اقدام به طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس وعده غذایی گرم در سامان‌سراهای سطح منطقه کردند.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ 07 May 2021

 

جمال شریفی با بیان اینکه سنت حسنه‌ اطعام نیازمندان همه ساله در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح‌های مختلف با مشارکت خود اعضای داوطلب هلال احمر به مرحله‌ی اجرا درمی‌آید، افزود: این اقدام خداپسندانه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و ضرورت حمایت از مستمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا با عنوان "سفره مهربانی" انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طبخ پرس‌های غذایی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام و پس از بسته‌بندی در سامان‌سراهای سطح منطقه توزیع شد.

شریفی تصریح کرد: موج خدمت و همدلی با شکل‌گیری خدمت کریمانه به قوت دنبال می‌شود و امید است که شاهد حضور خیرین، نیکوکاران برای شرکت در این اقدام خداپسندانه باشیم.

 

۶ ساعت عملیات مستمر امداد و نجات در ارتفاعات دارآباد

سرپرست هلال احمر شمیرانات در ادامه گفت‌وگو به امدادرسانی نجاتگران این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز (جمعه) در پی اعلام سه حادثه در ارتفاعات دارآباد از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

وی اظهار داشت: در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه در پی سکته قلبی آقای ۶۱ ساله در ارتفاعات دارآباد (محدوده کافه فرامرز)، یک تیم عملیاتی ۷ نفره به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

شریفی افزود: نجاتگران پس از حضور در منطقه با معاینات پزشک تیم و انجام اقدامات درمانی و تثبیت فیزیکی، سریعاً مصدوم به پایین کوه منتقل وتحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شد و این عملیات در ساعت ۱۱ با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: در حادثه دوم، ساعت ۱۱ در پی بر آسیب‌دیدگی شدید مچ پای خانم ۲۴ ساله در ارتفاعات دارآباد ( ابتدای باغچه خلیل) به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حین کوهنوردی که بلافاصله یک تیم ۷ نفره از از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به همراه پزشک به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان داشت: پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، فرد مذکور توسط تیم‌های عملیاتی به پایین کوه انتقال یافت و به منظور تکمیل فرآیند درمانی تحویل عوامل اورژانس شد و این عملیات حوالی ۱۵ و ۱۰ دقیقه به اتمام رسید.

شریفی در خصوص حادثه سوم که ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه ظهر امروز رخ داد، گفت: سقوط از ارتفاع آقای ۳۵ ساله در ارتفاعات دارآباد (به سمت قله عرق چین) سریعاً یک تیم عملیاتی به همراه پزشک به منطقه اعلامی اعزام شدند.

سرپرست هلال احمر شمیرانات افزود: پس از رسیدن تیم عملیاتی و ارزیابی‌های اولیه مشخص شد، کوهنورد ۳۵ ساله در اثر سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید دست و جراحات عمیق در اندام شده که پس از معاینات اولیه توسط پزشک و اقدامات صورت گرفته، علی‌رغم توصیه نجاتگران به مصدوم برای مراجعه مرکز درمانی، با رضایت شخصی مرخص و در نهایت عملیات در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به پایان رسید.

شریفی در پایان با اشاره به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، تاکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار