تهرانی ها در روز قدس:
«در کنار شما ایستاده ایم»؛ این پیام قاطبه شهروندان تهرانی است که در روز قدس سواره یا پیاده به خیابان ها و میادین اصلی پایتخت آمدند تا بار دیگر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کنند.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 07 May 2021

در ۲سوی میله های طلق موتور پارک شده اش در میدان آزادی ۲پرچم کوچک ایران و فلسطین نصب شده و با مشتان گره کرده خود «مرگ بر اسرائیل» می گوید؛ سپس فریاد «هیهات منا الذله» سر داده و پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را لگدکوب می کند.

نامش احمد است؛ حدودا ۵۰ ساله با چفیه دور گردن و ۲ ماسکی که به صورت زده در میان جمعیت جلب نظر می کند. نزدیک تر می شوم و از او در مورد انگیزه حضورش در میدان آزادی آن هم با توجه به شرایط خاصی که کرونا ایجاد کرده، می پرسم.

احمد می گوید: روز قدس، روز بیداری ملت است؛ سواره و پیاده نمی‌شناسد و تنها یک پیام دارد؛ نباید جلوی ظلم، سرخم کنیم.

او ادامه می دهد: همانطور که حسین(ع) در مقابل جور و ستم سرخم نکردند ما نیز به تاسی از ایشان فریاد «هیهات منا الذله» سر می دهیم.

احمد که به همراه ۲ پسر خردسالش که نامشان حسن و حسین است به میدان آزادی آمده، تاکید می کند: همانطور که رهبری فرمودند چیزی به پایان عمر رژیم منحوس صهیونیستی باقی نمانده و پیش بینی رهبری قطعا محقق می شود.

 

کمی آنطرف تر محسن ۲۸ ساله به ایرنا می گوید: ملت ایران همیشه در کنار مظلومان ایستاده و دست از مبارزه با نظام سلطه نخواهد کشید.

او با محکوم کردن جنایاتی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شده، ادامه می دهد: تاریخ انداختن بمب بر سر کودکان بی گناه و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را فراموش نمی کند.

محسن معتقد است: چیزی تا آزادی قدس شریف باقی نمانده و تنها راه برای فلسطینیان، مقاومت و نه مصالحه است.

امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خیابان آزادی و انقلاب مملو است از سواره ها و پیاده هایی که فقط و فقط پرچم های سه رنگ ایران اسلامی و زرد رنگ مقاومت و حزب الله بر دست دارند.

آتش زدن پرچم های اسرائیل و آمریکا مختص میدان آزادی و انقلاب نبود و در میادبن فلسطین، فردوسی، امام حسین(ع) و هفت تیر نیز این اتفاق به کرات رخ داد.

 

در تجمع خودجوش میدان فلسطین، شرکت‌کنندگان پرچم‌هایی از فلسطین و حزب الله لبنان در دست داشته و با سردادن شعارهای «الموت لامریکا» و «الموت لاسرائیل» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین در این میدان، سرودهایی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها پخش و گروه سرود «حرا» قطعاتی را اجرا کردند.

«محمدی نیا» یکی دیگر از جوانانی است که به این جمعیت پرشور پیوسته و در گوشه ای از میدان انقلاب با ریختن نفت بر روی پرچم های اسرائیل و آمریکا فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهد؛ به محض زدن فندک و آتش گرفتن پرچم ها، فریادهای الله اکبر همچون شعله های آتش بالا می گیرد و فضای میدان را پُر و عطرآگین می کند.

او به ایرنا می گوید: اصلا فکر نمی‌کردم که مردم با این شور و اشتیاق در روز قدس و به صورت خودجوش سواره یا پیاده به راهپیمایی بیایند.

این جوان حدودا ۲۰ ساله که خود را دانشجو معرفی کرد، تصریح می کند: ما در کنار فلسطینی ها و تمامی مظلومان جهان ایستاده ایم تا قدس آزاد شود.

محمدی نیا با بیان اینکه حق گرفتنی است، تاکید می کند: حق فلسطینی ها زندگی در سرزمین آبا و اجدادی خود و بیرون راندن رژیم صهیونیستی است و این حق با مقاومت و مبارزه محقق می شود.

او خاطرنشان می کند: ملت ایران در کنار فلسطین ایستاده است و به افراد قُلدر و یاوه گو، تودهنی محکمی می‌زند که نمود این حرکت را می توان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس به وضوح دید.

محمدی نیا یادآور می کند: هفت هزار و ۲ روز تا نابودی اسرائیل باقی مانده و به زودی در قدس شریف نماز جمعه را اقامه خواهیم کرد.

 

ملت ایران همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان به فرمان امام راحل با راهپیمایی عظیم و دشمن‌شکن خود جنایات رژیم صهیونیستی را بر علیه ملت مردم فلسطین محکوم می‌کنند اما بدلیل شیوع ویروس کرونا همچون سال گذشته ملت بصورت خودرویی از ملت فلسطین حمایت کردند.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸شمسی (رمضان ۱۳۹۹قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری این روز، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار