رئیس اداره اوقاف شهرستان ری از برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر در ۱۰ بقعه شهرستان ری ازجمله بقعه شیخ صدوق، امام‌زاده عبدالله (ع)، امام‌زاده ابوالحسن و سایر امامزاده‌های شاخص در سطح شهرستان با رعایت موازین بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 03 May 2021

 

حجت‌الاسلام سید محمد سیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری ، با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص شهرستان ری اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک در بقاع متبرکه شاخص شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: 10 بقعه شهرستان ری ازجمله بقعه شیخ صدوق، امام‌زاده عبدالله (ع)، امام‌زاده ابوالحسن و سایر امامزاده‌های شاخص در سطح شهرستان در لیالی قدر امکان برگزاری مراسم، اعمال و ادعیه مربوط به شب قدر را با رعایت موازین بهداشتی دارند و در شب‌های پیش رو پذیرای همشهریان خواهند بود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در ادامه گفت: تمامی مراسمات عمدتاً در فضای باز برگزار می‌شود و در آستان شیخ صدوق و برخی از بقاع که مجهز به دستگاه‌های ضدعفونی و تهویه هوا هستند امکان برگزاری مراسم در فضای مسقف نیز وجود دارد.

سیدی تصریح کرد: برنامه افطاری ساده به‌صورت روزانه در چندین امامزاده در سطح شهرستان ری از محل کمک‌های خیرین و مردمی اجرایی شده که در این مراسم روزانه 200 تا 300 افطاری توزیع می‌شود. همچنین در لیالی قدر برنامه سحری ساده نیز به این ویژه‌برنامه‌ها افزوده شده و زائران پس از اتمام مناجات پذیرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: تلاوت روزانه قرآن کریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز بقاع متبرکه شهرستان ری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با تعداد محدود در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم حضور مردم و ممانعت از تجمع در بقاع متبرکه شهرستان ری، اجرای ویژه‌برنامه در فضای مجازی توسط بقاع متبرکه انجام می‌شود که زمینه‌ای برای ارتباط بیشتر مردم با امام زادگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار