ساندویچ پانل جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی است ، از جمله مزایایی که ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی دارد سبک بودن آن، تحویل و نصب سریع، کم بودن هزینه و مقرون به صرفه بودن آن است.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ 03 May 2021

بهترین جایگزین برای مصالح ساختمانی

ساندویچ پانل ها از چند لایه ساخته شده است که هر کدام عملکرد و وظیفه جدا دارند اما در کل دو نوع ساندویچ پانل وجود دارد: ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری

ویژگی های ساندویچ پانل:   

به صرفه بودن و عمر زیاد آن ها

تحمل فشار زیاد

چسبندگی فوم به ورق

مقاومت شیمیایی

وزن سبک

عایق دربرابر صدا

مقاوم در برابر آتش

عایق در برابر رطوبت

عایق در برابر سرما و گرما

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نوعی از مصالح ساختمانی محسوب می شود که بین دو لایه مابین آن فوم تزریق شده است و در پوشش سقف به کار می رود که بهترین نوع آن ساندویچ پانل سقفی فوم پلی اورتان است که از نظر استحکام و عایق بودن مورد اطمینان است.

از ساندویچ پانل های سقفی جهت پوشش سوله های صنعتی، کانکس ها، ساختمان های ویلایی و ساختمان های ورزشی استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

از مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی می توان به مقاوم بودن در برابر رطوبت، عایق حرارتی برودتی، سبک بودن، نصب راحت و افزایش طول عمر و زیبایی آن اشاره کرد.

مشخصات فنی ساندویج پانل سقفی

مواد تشکیل دهنده فوم میانی پانل از فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است. بیشترین کاربرد را فوم پلی یورتان به دلیل ضد حریق بودن آن دارد. جنس لایه های بیرونی ساندویچ پانل سقفی معمولا ورق آهن است که با روی پوشانده شده است.

ورق آلومینیوم، ورق الوزینک و همچنین ورق گالوانیزه ورق هایی هستند که در ساندویچ پانل سقفی به کار می رود خاصیت مهمی که این ورق ها دارند ضد زنگ بودن و مقاوم در برابر خوردگی است.

نصب ساندویج پانل سقفی

ابتدا باید به ساختار اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه گاه های اصلی توجه شود و بر اساس آن زیرسازی پانل های سقفی را انجام داد.

بعد ساندویچ پانل ها روی پرلین های موجود در سقف قرار گرفته و به ازای هر متر متربع ساندویچ پانل سقفی باید یک پیچ سرمته گالوانیزه استفاده شود.

ساندویچ پانل ها باید به صورت اورلپ قرار گرفته باشد. این کارجهت آب بندی سقف و جلوگیری از نفوذ آب انجام می گیرد که بسیار اهمیت دارد.
در مرحله اخر بهتر است جهت زیباسازی و درزگیری ساختمان از ورق فلاشینگ و ورق آبرو استفاده شود.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری که به جای مصالح سنتی مورد استفاده قرار می گیرد از لحاظ استقامت با مصالح سنتی برابری می کند و مقاوم هستند و از لحاظ عایق بودن نیز نسبت به مصالح ساختمانی بازدهی بهتری دارند و باعث کاهش هزینه ها می شوند.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل بسیار کمتر از ساختن یک متر مربع دیوار به وسیله مصالح دیگر می باشد.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های دیواری عموما دارای شیب کمتری روی بدنه خود می باشد و سطح صاف تری دارد. ساندویچ پانل دیواری در زمینه ساخت سوله و ساختمان استفاده فراوان دارد. البته جنس فوم میانی ساندویچ پانل به نسبت کاربرد ساختمان می بایست متفاوت در نظر گرفته شود.

انواع فوم در ساندویچ پانل دیواری

فوم های تزریقی ساندویچ پانل انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است:

فوم پلی یورتان این عایق از فوم پلی یورتان تشکیل شده که از مواد پلی یول و ایزوسیانورات استفاده می شود.

فوم پلی استایرن : از عایق پلی استایرن یا همان یونولیت تهیه می شود. که نسبت به عایق پلی یورتان عایق حرارتی پایین تری دارد وسبک تر است و از نظر قیمت مناسب تر است

فوم ایکس پی اس : فوم فشرده شده پلی استایرن است که از مقاومت بالاتری نسبت به پلی استایرن برخودار است.

فوم پشم سنگ : از پشم سنگ ساخته می شود که ضد حریق بودن مهمترین خاصیت آن است

انواع ساندویچ پانل دیواری:

از این ساندویچ پانل می توانید به صورت

ساندویچ پانل دیواری ساده

ساندویچ پانل نر ومادگی

ساندویچ پانل دو رو فویل

ساندویچ پانل دورونایلون

ساندویچ پانل دیواری دور ورق

ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق و….

که هرکدام ازاین انواع ساندویچ پانل با توجه به ضخامت و طول و عرض ساندویچ پانل و نقشه پروژه و نوع نصب آن قیمت خاص  خود را دارد و باید به انتخاب نوع ساندویچ پانل و طبق نقشه ساندویچ پانل بررسی شود و اجرا شود.

خرید ساندویج پانل

با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و شما ترجیح می دهید مصالحی که برای خانه خود انتخاب می کنید ایمن باشند، بنابراین باید ساندویچ پانل که خریداری می کنید دارای استاندارد های تعریف شده و مقاوم باشد. از این رو توصیه می شود برای خرید به سایت های معتبر مانند کبیر پانل مراجعه نمایید. شما می توانید برای خرید به سایت رسمی کبیر پانل مراجعه نمایید و از محصولات ما دیدن فرمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار