کد خبر: ۹۵۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 19 April 2021
به گزارش تابناک مازندران، چهار تیم فوتبال از ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقابت‌های خود را از هفته گذشته آغاز کردند، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد چهار نماینده ایران در این مسابقات هستند .

پنج بازیکن مازندرانی در کاروان آسیایی پرسپولیس حضور دارند، مهدی عبدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی و امیرمحمد یوسفی دروازه‌بان سوم پرسپولیس مازندرانی‌های سرخپوشان پایتخت در این رقابت‌ها هستند.

تراکتور تبریز سه بازیکن مازندرانی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به خدمت گرفته است میثم تیموری مدافع چپ ۲۹ ساله و اهل روستای لیند سوادکوه ، ابوالفضل رزاق‌پور هافبک و دفاع چپ ۲۴ ساله قائمشهری  و محمد عباس‌زاده بازیکن محبوب نساجی‌چی‌ها در ترکیب اصلی تراکتور بود.

محمد قاسمی‌نژاد بازیکن ۳۴ ساله و باتجربه بابلی نیز دیگر فوتبالیست مازندرانی،  یکی از مهره‌های مهم فولاد و جواد نکونام در لیگ برتر فوتبال کشور است.

دیگر تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها استقلال تهران است که بازیکن مازندرانی را در خدمت ندارد، اما سرمربیگری آن را فرهاد مجیدی اهل قائمشهر برعهده دارد، مربی که با برد ۵ – ۲ مقابل الاهلی و برد سه بر صفر مقابل الشرطه عراق نوید روی کار آمدن مربی کاربلد را داده است.

آبی‌پوشان پایتخت یک بازیکن جوان هم از مازندران دارند آرش داجلیری دفاع راست ۲۳ ساله اهل تنکابن که او هم روی نیمکت استقلالی‌ها حضور دارد و منتظر فرصت است تا مجیدی او را در ترکیب این تیم قرار دهد.

علاوه بر بازیکنان مازندرانی که در چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها توپ می‌زنند، یک بازیکن مازندرانی هم با لباس الریان قطر به میدان می‌رود شجاع خلیل‌زاده مدافع ۳۲ ساله بهنمیری که یکی از مهره‌های مهم پرسپولیس در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا بود، اما اکنون در تیم قطری مهره‌ای موثر است.

حضور ۱۱ بازیکن مازندرانی در یکی از معتبرترین مسابقات فوتبال قاره کهن نشان غنای فراوان این سرزمین در پرورش بازیکنان است بازیکنانی که فوتبالشان را از مازندران آغاز کردند و متاسفانه به دلیل مسایل مالی، حمایت نشدن تیم‌های خصوصی و ضعف تیمداری در خارج از مازندران برای تیم‌های دیگر می‌درخشند
صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار