مدیرکل زندان‌های استان تهران:
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: یکی از مهمترین حقوق زندانیان، حقوق مربوط به سلامت و بهداشت روانی جسمی آنان است که با تلاش شبانه‌روزی نیروها، به ویژه کادر درمان، زندان‌های تهران در شرایط خوب مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 11 April 2021

به گزارش تابناک تهران از اداره کل زندان‌های پایتخت، سیدحشمت الله حیات الغیب در بازدید از مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا حد امکان همه تلاش‌ها و نیروها در جهت توجه به امور رفاهی زندانیان استان تهران و خانواده های آنان متمرکز شده است.
وی که به منظور بررسی وضعیت مجتمع و خدمات رفاهی مددجویان در این ندامتگاه حضور یافته بود با اشاره به اقدامات جهادی در زندان‌ها افزود: با توجه به فرصت باقی مانده آغاز فصل گرما، تمهیدات لازم برای تعمیر و راه اندازی مجدد سیستم های سرمایشی صورت گرفته شود.
حیات الغیب خاطرنشان کرد: در کنار اصلاح و تربیت زندانیان، توجه و اهتمام برای فراهم سازی امکانات رفاهی برای زندانیان از اولویت های سازمانی است و در این راستا عملیات ساخت سالن جدید ملاقات حضوری برای زندانیان و خانواده های آنان شروع و در حال انجام است.
مدیرکل زندان‌های استان تهران در این بازدید با حضور در اندرزگاه‌ها با مددجویان و کارکنان گفت و گو و راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات آنها صادر کرد.
بنابر این گزارش با توجه به تاکید رئیس سازمان زندان‌ها، حیات الغیب طی بازدید صورت گرفته، دستورهای لازم برای تکمیل طرح و آماده سازی ۶ ندامتگاه تهران بزرگ صادر کرد.

۱۴۰۰، ‌سال اشتغال ۸۰ درصدی در زندان‌های استان تهران

همچنین مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه هم‌اندیشی و نشست تخصصی کارشناسان اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان تهران گفت: با توجه به جمعیت کیفری این استان و ظرفیت‌های موجود، ۱۴۰۰ سال اشتغال ۸۰ درصدی در زندانهای استان تهران خواهد بود.

وی افزود: اشتغال به عنوان یکی از اولویت های کلیدی و مورد تاکید رییس سازمان زندان‌ها است که ضمن استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و ارائه راهکارهای توسعه فعالیت‌های مهارت آموزی به عنوان رکن اصلی توسعه اشتغال با تمام امکانات موجود برای تحقق این اولویت گام برمی داریم. ‌

مدیرکل زندان‌های استان تهران ادامه داد: زندانی در طول تحمل حبس، زمان لازم و مناسبی برای فراگرفتن شغل و حرفه‌ای با مبانی فکری و فرهنگی و نیز استعدادهای فردی خویش و توان ذاتی اش را می‌یابد. ‌

حیات الغیب اظهار داشت: همچنین پس از آزادی می‌توانند به کسب و کار حرفه‌ای خود که در زندان فرا گرفته اند پرداخته و با ورود به بازار کار راه صحیح زندگی را در پیش گیرند.

وی گفت: کار زندانیان نه تنها باعث سهولت حفظ نظم و امنیت در زندان و اجرای برنامه‌های تدوین شده سازمانی خواهد شد بلکه درآمد مناسب برای زندانیان و خانواده‌های آنان را نیز فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار