سازمان صمت تهران:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان بصورت مشترک توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و همکاری شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح استان از امروز/ یکشنبه/ آغاز شد و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 11 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی سازمان صمت، «یداله صادقی» افزود: اولویت این طرح علاوه بر کالاهای پر مصرف مانند خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت منجمد است.

وی ادامه داد: با اعلام آغاز طرح ویژه ضیافت، پرونده بازرسی و نظارت بر بازار تهران ویژه فروردین ۱۴۰۰ با بیش از ۶۸ هزار بازرسی بسته شد.

صادقی با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت، بیان کرد: دراین طرح علاوه بر اقلام و کالاهای پرمصرف ویژه شب عید مانند کیف و کفش، شیرینی و خشکبار، پوشاک و خدمات عمومی (قالیشویی و خشکشویی) بر کالاهای اساسی خانوار مانند فرآوردهای لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده نیز بازرسی مستمر صورت گرفت.

رئیس سازمان صمت استان تهران تصریح کرد: از تعداد ۶۸ هزار بازرسی انجام شده تعداد ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده و گزارش بازرسی به ارزش ۲۸۲ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال تنظیم که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: بیشترین بازرسی های انجام شده درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز ومرغ وتخم مرغ با ۱۹ هزارو ۵۸۰ مورد که تعداد بیش از ۴ هزار پرونده تخلف به ارزش ۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است.

صادقی با اشاره به حضور بازرسان سازمان در واحد ها و مراکز اقامتی و تفریحی و فرهنگی گفت: برابر گزارش‌ها تعداد ۲ هزار ۵۳۷ بازرسی از این مراکز صورت گرفته که ۴۱۸ پرونده تخلف کشف و به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه ماه مبارک تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل گران‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار مراتب را ا سامانه ۱۲۴ طرح موضوع کنند و بازرسان این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط مانند بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار