شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر، ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری پایتخت در سال ۹۹ گفت: سال گذشته سال پر برکتی بود و تلاش کردیم با آرامش شهر را اداره کنیم و شهرداری وارد حاشیه انتخابات نشود.
کد خبر: ۹۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 06 April 2021

 

پیروز حناچی روز سه‌شنبه در جریان دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد معاونت های مختلف شهرداری تهران گفت: نگاه جدید به میدان های شهری ، بازنگری در طرح تفصیلی محدوده ۱۰۸ کاری برج میلاد و شیوه برگزاری آن، ابلاغ نهایی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ از اقدامات شهرداری تهران بود.

حناچی گفت: همچنین در حوزه معاونت برنامه ریزی و بودجه و تحولات بسیاری به وجود آمد.

وی ادامه داد: ارزیابی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شکل علمی، کاهش نیروهای انسانی به زیر ۶۰ هزار نفر توسط این حوزه تعقیب می شد.

حناچی با تبریک سال جدید و ورود به سال ۱۴۰۰ گفت: قطعاً نقطه عطفی در تاریخ معاصر تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه همانطور که اکنون ما به وقایع ۱۳۰۰ مراجعه می‌کنیم در آینده نیز به وقایع این روزها مراجعه خواهد شد، افزود: بهانه بود که در شرایط کرونایی که هم آمار ابتلاء و هم آمار فوتی در تهران افزایش پیدا کرده است با رعایت پروتکل های بهداشتی لازم، عرض ادب کنیم .

وی با بیان اینکه جلسه هم‌اندیشی یکشنبه آینده را به سال ۱۴۰۰ و گزارش در خصوص معطوف خواهیم کرد ، گفت: امروز سال ۱۳۹۹ را مرور کوتاهی می کنیم که چه اقداماتی انجام داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه، یکی از سخت ترین سال های نظام مدیریت شهری پس از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم، افزود: تورم شدید که تاثیر خود را بر روی افزایش بهای خدمات گذاشت و همچنین کاهش درآمدها و شرایطی که در پی قولی که به شهروندان برای انضباط مالی و فیزیکی به شهروندان داده بودیم، تحمل کردیم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم امسال که سال انتخابات و تغییر است تلاش کنیم که این نگاه ادامه پیدا کنند و هر کسی که مدیریت شهری می شود این ریل گذاشته شده را تعقیب کند.

تحقق بیش از ۹۰ درصدی بودجه

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در سال ۹۹ اظهار داشت: بودجه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد محقق شده که هنوز بر روی سامانه قرار نگرفته است.

وی گفت: در روزهای آخر سال اوراق مشارکت سال ۹۹ با عاملیت بانک شهر حل شد و در جلسه‌ای با حضور جهانگیری و مسئولان بانک مرکزی ، بانک شهر به عنوان بانک عامل پذیرفته شد.

شهردار تهران در ادامه گفت: موضوع بورسی شدن شرکت های همشهری و شهروند را تعقیب کردیم که شهروند مشکلات کمتری دارد اما همشهری به دلیل زیان انباشته سنوات گذشته با مشکلاتی روبروست.

حناچی با بیان اینکه یکی از تحولات سال گذشته به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های شهرداری تحولات حوزه حمل و نقل بود، گفت : شاهد بهره برداری از ۳۹ کیلومتر خط مترو و ۲۶ ایستگاه جدید بودیم.

وی افزود: بهره‌برداری از ۷ و نیم کیلومتر از خط ۶ مترو تهران و راه اندازی ایستگاه های ستاری، تربیت مدرس، یادگار امام، اشرفی اصفهانی، برج میلاد ،چهل تن دولاب، قیام و آهنگ در خط ۷ مترو تهران از تلاش ها در حوزه حمل و نقل بود.

وی تاکید کرد: بر اساس قولی که داده بودیم بدون مناسب‌سازی، ایستگاهی را افتتاح نکردیم و ۱۰۴ دستگاه پله برقی و ۵۷ آسانسور در ایستگاه‌های مترو راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۲۴ رام قطار که شامل ۱۶۸ واگن یک طبقه می شود و یک رام قطار سه‌ واگنه ملی که روز پنجشنبه جاری با حضور رئیس‌جمهور رسمی افتتاح می‌شود از عملکردها در این حوزه است.

حناچی گفت: انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان، انتشار ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت برای اورهال کردن مترو ، اضافه شدن ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل بازسازی، تعمیر ۵۵۵ دستگاه اتوبوس، نوسازی ۴۳۳۲ دستگاه تاکسی و توسعه سامانه هوشمند از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی گفت: اجرای بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته در سطح تهران، توسعه ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده و دوچرخه، بهره‌برداری از بزرگراه شهید رستگار، احداث ادامه خیابان استاد معین و زیرگذر گلوبندک که اقدامات در حوزه عمرانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار