فرماندار:
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به افزایش تعداد آزمایشات مثبت کرونا در آزمایشگاه‌های تشخیص و ‌آمار افراد بستری در مراکز درمانی جنوب تهران، گفت: وضعیت این شهرستان به لحاظ کرونا قرمز(خیلی پرخطر) است.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 05 April 2021

 

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز توسط شهروندان جنوب تهران روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا را با مشکل مواجه کرده و امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه از امروز شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا و زمینه موج چهارم در شهرستان ری هستیم، خاطرنشان کرد: مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه های ۲ و ۳ و ۴ در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

توکلی قطع زنجیره این بیماری را تنها با همکاری همه مردم میسر دانست و افزود: مردم عامل اصلی قطع زنجیره بیماری کرونا هستند و با رعایت دستورالعمل ها این مهم محقق می‌شود

این مسئول با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان های شهرستان ری بصورت شبانه روزی در حال تلاش برای بهبود بیماران کرونایی هستند، عنوان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و افزایش آمار بیماران کرونایی بار سنگینی بردوش کادر درمانی گذاشته است که در صورت استمرار این وضعیت موجب فرسودگی این قشر زحمت کش خواهیم بود.

فرماندار شهرستان ری در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا به سلامتی خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند. اما بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده در نرم افزار ماسک شهرهای دیگری از جمله تهران و البرز نیز به مجموع مناطق قرمز اضافه شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، تهران، کرج، شهریار، رباط کریم، پردیس، فیروز کوه و ساوه نیز به جمع شهرهای با وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) افزوده شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار