مدیرکل فرهنگی شهرداری پایتخت:
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: استقبال مردم از برنامه های برگزار شده به مناسبت عید نوروز، عوامل شهرداری پایتخت را به ادامه برنامه‌های تهران- ۱۴۰۰ امیدوار کرد.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 03 April 2021

 

سید محی الدین فاضلیان روز شنبه به اتمام طرح نوروزی تهران۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا سعی کردیم برنامه ها را در سطح شهر و فضای باز اجرا کنیم. برگزاری این رویداد تجربه متفاوتی بود که مردم در آن حضور می یافتند.

دبیر تهران۱۴۰۰ یادآورشد: با اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه‌ی مبتنی بر سنت های ایرانی، سعی داشتیم شادی و نشاط را در سطح محلات تهران توزیع کنیم.

فاضلیان اظهار داشت: این برنامه ها فضای متفاوتی را در سطح شهر ایجاد کرده و به شدت مورد استقبال مردم واقع شد، همچنین با این برنامه‌ها تلاش کردیم رخوت ناشی از کرونا را از شهر زدوده و فضای عید و سال جدید را در کوچه و خیابان های شهر جاری کنیم.

اجرای برنامه با رویکرد تنوع قومیتی

دبیر تهران ۱۴۰۰ گفت: با توجه به تنوع و تکثر قومیتی موجود در تهران، تلاش کردیم که در قالب اقوام و آئین های مختلف آنها به اجرای برنامه بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شهروندان هر سال به شهرهای دیگر سفر می کردند که امسال شرایط کرونا این وضعیت را دشوار می ساخت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که این بار ما میزبان این شهروندان بوده و اقوام را مهمان تهران کنیم.

فاضلیان با بیان اینکه همه ما با موسیقی فولکولوریک ایرانی خاطره داریم و این موسیقی با فرهنگ سرزمین عجین شده است، افزود: از همین رو پیگیر اجرای برنامه نوای نواحی در تهران بودیم و به سراغ هنرمندان حرفه‌ای در این زمینه رفتیم تا کار فاخری عرضه شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به استقبال رو به افزایش شهروندان و مسافران از برنامه نوای نواحی افزود: در روزهای پایانی که افراد بیشتری از این برنامه‌ها مطلع می‌شدند، حضور آنها به طرز چشمگیری افزایش یافته و خواستار ادامه‌دار شدن این قبیل برنامه‌ها در سطح شهر بودند.

فاضلیان به اجرای برنامه خیام خوانی همراه با یکی از موسیقی های سنتی ایرانی اشاره و اضافه کرد: این برنامه موجب شد که مردم ما با بخشی از اشعار شاعران این کشور خو بگیرند و از زیبایی آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با بازخوردی که از اجرای این برنامه‌ها گرفتیم، امیدواریم بتوانیم شاهد برنامه‌های مبتنی بر تنوع در سطح شهر و متعاقبا بالندگی و نشاط مبتنی بر فرهنگ ایرانی باشیم.

فاضلیان با اشاره به اینکه نوروز هر ساله برای ما بهانه‌ای برای تصمیم گیری های حساس و اساسی است، گفت:به دنبال آن بودیم که فضای حاکم بر شهر در ابتدای سال ۱۴۰۰، اعلام کننده و نمایانگر این موضوع باشد که وارد سال متفاوتی می‌شویم.

در حال تدارک برنامه‌های ماه رمضان هستیم

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به فرهنگ ایرانی که در مناسبت های مختلف مراسم های خاصی دارد، اکنون در حال برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان هستیم و در نظر داریم برنامه های مربوط به این ماه مبارک را شناسایی و برای اجرای برخی از آنها برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم که تجربه خوب نوروز را به فراخور ماه مبارک رمضان تکرار کنیم و به هر میزان که شرایط کرونایی اجازه دهد، خلاقانه تر عمل خواهیم کرد.

برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر ادامه دارد

فاضلیان افزود: بنا داریم این برنامه ها را در مناسبت های مختلف، به سبب حضور اقوام مختلف در تهران ادامه دهیم و تکرار کنیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: بر همین اساس تا پایان سال و متناسب با مناسبتهای مختلف پیش رو، برنامه های تهران ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار