کد خبر: ۹۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 14 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش خبر داد: امکان افزایش ساعت درس تربیت بدنی را به ۴ ساعت نداریم.

مهرزاد حمیدی، در نشست خبری وزير آموزش و پرورش و جمعی از معاونين این وزارتخانه که به مناسبت شروع سال تحصیلی ۹۴-۹۵ انجام شد، در پاسخ به ایسکانیوز گفت: با توجه به تعطیلی پنج شنبه ها و محدود شدن ساعت آموزشی، امکان افزایش ساعت درس تربیت بدنیه ۴ ساعت را نداریم. اما در کلاس سوم دبیرستان که پیش از این به یک ساعت کاهش یافته بود و در پیش دانشگاهی حذف شده بود، تصویب کرده ایم ساعت این درس به دوساعت افزایش یابد.

او ادامه داد: تلاش ما این است تا کاری کنیم دانش آموزان در محیط مدرسه ساعاتی را در هفته یا در قالب ۲ ساعت برنامه آموزشی و یا ۴ ساعت فوق برنامه درسی، فعالیت ورزشی داشته باشند.

حمیدی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم تا فعالیت های حرکتی دانش آموزان در حد اثرپذیری نسبت به فیزیولوژیک بدنشان حداقل ۶ ساعت در هفته فعالیت ورزشی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش به فعالیت های فوق برنامه ای در نظر گرفته شده در مدارس اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم تا بتوانیم المپیاد درون مدرسه ای، طرح صبا، ورزش صبحگاهی، طرح مدرسه قهرمان، کانون های ورزشی درون مدرسه ای را در مدارس پیاده کنیم. همه این برنامه ها با رویکرد درون مدرسه ای و مدرسه محور هستند و تلاش می کنیم به گونه ای سامان داده شوند تا میزان تحرک جسمانی دانش آموزان افزایش یابد و دانش آموزان تناسب اندام و آمادگی جسمانی پیدا کنند و مهارت های جسمانی را بیاموزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار