رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: در نهادهای شورایی تجربه اختلاف نظر وجود دارد، اما باید قانون ملاک حل و فصل اختلاف نظرات باشد.
کد خبر: ۹۴۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 27 February 2021

 

الهام فخاری روز شنبه‌ در نشست شورای اسلامی استان تهران که در شهرستان رباط کریم برگزار شد، گفت: جهش عمرانی در راستای تحقق سند گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب بر هفت اصل اساسی این سند ، گفت: این سند برای نسل جوان مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه بخش زیادی از این اصول در قالب فعالیت های شهرستان رباط کریم تجلی پیدا کرد.

فخاری با بیان اینکه دسترسی آسان به امکانات و عدالت موضوعی است که در شهرستان رباط کریم، محقق شده اظهار داشت: استان تهران متأثر از قرارگیری پایتخت و رویکردهای کلان باعث شده فرصت ها و تهدیدهای بسیاری برای شهرستان های استان تهران ایجاد شود.

رییس شورای استان تهران عنوان کرد: امروز کشور در شرایط خطیری با فشارهای ظالمانه تحریم های جهانی که همراه با ظلم و نابرابری علیه کشور و مردم است و از سوی دیگر بحران کویید ۱۹ با همه دشواری هایی که به همراه داشته، اما اتحاد و انسجام ملت همچنان حفظ شده است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نقدها و انتقادات آسیبی به این انسجام و اتحاد وارد کند، افزود: قطعا اولویت قانون بر سلیقه را باید مدنظر قرار دهیم و هر اقدامی باید در جهت تأمین منافع و خواست مردم باشد.

وی با اشاره به امکان وجود اختلاف نظر بین اعضای شوراها افزود: در نهادهای شورایی تجربه اختلاف نظر داریم اما باید قانون را ملاک رفع این اختلاف نظرات قرار دهیم.

وی ادامه داد: با وجود گذشت دهه ها شبکه خطوط ریلی استان تهران از دهه ۵۰ معطل مانده بود اما در سال ۹۸ این موضوع مصوب و ابلاغ شد که قطعا با آن می توانیم با قوت از حقوق مردم در سطح استان تهران دفاع کنیم.

واگذاری مسئولیت ها به مردم از برکات نظام است

«نظام ملک شاهی» فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این نشست تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت ها به خود مردم واگذار شده است .

وی مشارکت و اعطای مسئولیت به شهروندان را از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: عملکرد شوراها بسیار ایده آل بوده و توانسته اند در بخش عمرانی، آبادانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی عملکرد قابل قبولی را داشته باشند .

ملک شاهی، با بیان اینکه قطعا شوراها می توانند دغدغه های مردم را قبل از تبدیل به بحران حل و فصل کنند، گفت: شوراها در میان مردم قرار دارند و می توانند جواب مثبتی به اعتماد نظام با عملکرد قابل قبول خود داشته باشند.

فرماندار شهرستان رباط کریم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی شهرستان رباط کریم، اعتبار این پروژه ها را یکی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برای تحقق پروژه های شهرستان رباط کریم همه شهرداری ها، بخشداران و دهیاران تلاش مضاعفی انجام دادند.

ملک شاهی با اشاره به شرایط تحریم ها و شیوع کروناویروس، عنوان کرد: امروز از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی قرار گرفته ایم و دشمن مدام در جهت تضعیف ما گام برمی دارد اما ما توانستیم از تمامی ظرفیت ها بهره بگیریم و تحقق ۱۳۰ درصدی اشتغال پیش بینی شده را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان رباط کریم ۶ شهرک صنعتی و ۷ نقطه صنعتی وجود دارد که زمینه اشتغالزایی بسیاری خوبی را نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح استان تهران ایجاد کرده اند.

درخواست برگزاری سرشماری زودهنگام
«حمید گراوندی» رییس شورای اسلامی شهرستان رباط کریم، نیز در این نشست، با اشاره به سرشماری سال آینده گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرهای رباط کریم و پرند، نسبت به سایر شهرستان ها افزایش بیشتری داشته است، سرشماری قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ انجام شود .

وی گفت: در این صورت و مشخص شدن جمعیت واقعی، تعداد اعضای شوراها از هفت به ۹ افزایش خواهد یافت .

نظام شورایی تجربه موفق مدیریتی است

حجت الاسلام «حسن ترابی» امام جمعه شهرستان رباط کریم نیز در این نشست، اظهار داشت: همه ارکان نظام با رای و نظر مردم شکل گرفته و اراده مردم در اداره کشور مدنظر است.

وی افزود: امروز تصمیم نظام بر این است که از تصدی‌گری دولت بکاهد و اداره امور را به مردم و منتخبان آن بسپارد.

ترابی ادامه داد: آنچه مهم است نظام شورایی به عنوان تجربه موفق مطرح است و باید کارآمدی آن را ثابت کنیم.

به گفته وی، اگر مجلس اراده کافی برای اصلاح قانون شوراها را داشته باشد، مردم از انتخاب شوراها استقبال بیشتری می کنند .

وی، عملکرد شوراهای اسلامی در سطح شهرستان رباط کریم را مطلوب دانست و گفت: منتخبان مردم در این دوره موفق بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار