قرارداد طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی کل بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران مطابق استانداردهای یورو پنج روز شنبه با شرکت چگالش با اعتبار ۲۰۰ میلیون یورو امضا شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 27 February 2021

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این مراسم با بیان اینکه طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین و ارتقای کیفیت آن از سال های پیش در پالایشگاه تهران کلید خورده است، گفت: اجرای این طرح به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و عدم مشارکت شرکت های خارجی مغفول مانده بود که امسال با تکیه بر توان شرکت های داخلی اجرای آن میسر شده است.

حامد آرمان‌فر خاطر نشان کرد: اجرای طرح بهینه سازی فرآینده و ارتقا کمی و کیفی کل بنزین تولید پالایشگاه تهران شامل احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با هدف گوگرد زدایی، احداث واحد "سی سی آر" با هدف ارتقاء آرام سوزی بنزین نهایی از ۸۷ به ۹۱ می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این طرح واحد اتان زدایی با هدف افزایش ظرفیت برج های اتان زدایی واحدهای گاز مایع موجود در پالایشگاه و احداث واحدهایی مانند برج خنک کننده، تولید هوای فشرده، مخازن، مشعل، اتاق کنترل، مراکز ایستگاه های برق و خطوط ارتباطی پیش بینی شده است.

آرمان‌فر با بیان اینکه طرح بهینه سازی فرآینده و ارتقاء کمی و کیفی بنزین پالایشگاه تهران با اعتبار ۲۰۰ میلیون یورو و در مدت زمان ۳۹ ماه پیش بینی شده است، افزود: ارتقاء کیفیت بنزین از بنزین پاک به بنزین یورو پنج، افزایش تولید بنزین پالایشگاه از ۶ میلیون و ۶۰۰ لیتر فعلی به هفت میلیون و ۵۰۰ لیتر و افزایش سودآوری به میزان برآوردی یک دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

این مسئول با اشاره به اینکه بنزین تولیدی پالایشگاه تهران هم اکنون به دلیل اکتان یا عدد آرام سوزی ۸۷ و استفاده کم از گوگرد و سولفور به بنزین پاک معروف است ولی با استاندارهای بنزین یورو پنج فاصله دارد، افزود: پس از اجرای این طرح میزان آرام سوزی یا اکتان بنزین به عدد ۹۱ که مطابق با استاندارهای یورو پنج می رسد.

به گزارش ایرنا، شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار