رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مسافران در ورودی شهرهای استان غربالگری می‌شوند و از ورود افراد با علائم مثبت کرونا جلوگیری به عمل می‌آید.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 24 February 2021

 

شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای انتشار اخباری مبنی بر وجود کرونای انگلیسی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده بود 5 مورد نمونه‌برداری به تهران ارسال شد و فقط یک نمونه از آن باقی مانده که تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونای انگلیسی مثبت گزارش نشده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در شیوع بیماری کرونا با ثبات نسبی در حال ادامه است و نگرانی ما سیر صعودی در شهرستان‌های استان است که در صورت ادامه بی‌توجهی و سهل‌انگاری می‌تواند برای استان بسیار مشکل‌ساز و بحرانی باشد که به همین منظور نیازمند اتخاذ تصمیمات مناسبی هستیم که باید مورد توجه واقع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در ارتباط با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام یافته است به طوری که مسافران در ورودی شهرهای استان غربالگری می‌شوند و از ورود افراد با علائم مثبت کرونا جلوگیری به عمل می‌آید.

حبیب‌زاده بیان کرد: قصد لغو کردن سفرها و برنامه‌ها به استان را نداریم اما با توجه به شرایط پیش آمده و تغییر وضعیت استان به سمت قرمز برود مجبور خواهیم بود که در ارتباط با تعطیلی بازار تصمیم‌گیری کرده و به همین منظور نیاز است تا اصناف و بازاریان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان اردبیل وضعیت زرد و مابقی دارای وضعیت آبی هستند اما این مسئله به این معنی نیست که احتمال شیوع کرونا و ورود کرونای انگلیسی به اردبیل وجود ندارد و به همین منظور از هم‌استانی‌ها انتظار داریم نسبت به رعایت مقررات مقابله با بیماری نهایت همکاری را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار