شهردار تهران با اشاره به توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: هم اینک زمان طلایی رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه شده‌است.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 24 February 2021

پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ۳ ایستگاه آتش نشانی و رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: با افتتاح ایستگاه های جدید این زمان در آینده نزدیک کمتر خواهد شد که برای تقویت آتش نشانی راه های کم هزینه تری نیز انجام شده است.

وی افزود: یکی از این راه ها نصب شیرهای هیدران بود که این شیرها از هفت هزار و ۱۵۵ شیر در سال ۹۷ امروز به هشت هزار و ۸۷۱ شیر به ویژه در مناطق پرخطر رسیده است که این شیرها در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران گفت: حوادثی همچون پلاسکو باید عنوان نقطه عطف باشند و اگر این حادثه اتفاق بیافتد و از آن درس نگیریم به طور قطع دوچندان خسارت دیده ایم.

وی با بیان اینکه امروز به لحاظ تجربیات و تجهیزات با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیستیم، اظهار داشت: در هنگام بروز حادثه پلاسکو این سوال مطرح شد که در چند ساختمان دیگر این خطر وجود دارد و در همان زمان ۹۹۹ ساختمان شناسایی شد که تاکنون ۱۲ هزار و ۱۴۵ نفر از ساکنان ۱۷۲ ساختمان شناسایی شده آموزش های هنگام بروز حادثه را دیده اند.

حناچی تاکید کرد: اقدامات دیگر نیز در سطح شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن بازدید از ۳۳ هزار ساختمان بوده است که البته پنج هزار و ۶۴۰ دستورالعمل ایمنی تاکنون صادرشده است.

وی ادامه داد: کمیته ایمنی مناطق نیز به ریاست شهردار مناطق تشکیل و الزام به اجرای دستورالعمل های ایمنی در آن پیگیری می شود که برای مثال در ساختمان سینا اطهر تذکرات لازم برای این کمیته ها داده شده بود.

حناچی با بیان اینکه موضوع ایمنی بازار مورد توجه است، یادآوری کرد: طرح پلاک ایمن نیز در حال اجرا است؛ طرحی که برچسب متمایز کننده ای برای ساختمان های ایمن خواهد بود و از سوی دیگر راه اندازی رشته مهندسی حریق با ۳۰ دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر نیز انجام شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: نمونه‌های بسیار خوبی از همکاری بین بخشی در سال های گذشته داشته‌ایم که از جمله آنها همکاری با اورژانس است؛ به شکلی که هر کجا که ایستگاه آتش نشانی وجود دارد آمبولانس و یا موتور آمبولانس نیز حضور دارد.

وی ادامه داد: جان بسیاری از شهروندان با همین همکاری بین بخشی نجات پیدا کرده است و همچنین ۸۰ پد هلیکوپتر در سطح شهر تهران، فعال کرده ایم و همه این موارد موضوعاتی است که آمادگی و تاب آوری کلان شهر تهران را افزایش می دهد.

حناچی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۹ معادل ارزی بودجه شهرداری تهران، هفت میلیارد دلار بود، گفت: امروز معادل ارزی بودجه شهرداری تهران به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است اما امکانات و تجهیزات ما با سال ۱۳۸۹ قابل مقایسه نیست.

به گفته وی ایستگاه ۱۳۳ آتش نشانی تهران با همکاری بین دستگاهی احداث و در حاشیه شهر واقع شده تا پوشش شهرهای اقماری را بر عهده بگیرد.

حناچی اضافه کرد: تاکنون برای افزایش تاب آوری شهر تهران اقدامات زیادی انجام شده که از جمله آنها در ۱۰۰ نقطه از پارک های شهر تهران، مخازن آب در نظر گرفته شده است که تاکنون در ۳۰ نقطه این طرح اجرایی شده و با همکاری وزارت نیرو برای آب شرب شهر تهران، تمامی این مخازن در ۱۰۰ نقطه جاگذاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تجهیزات مختلف سازمان آتش نشانی شهر تهران از زمان وقوع حادثه پلاسکو تاکنون دچار تحولاتی گسترده شد و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در مراسمی سه ایستگاه آتش نشانی به شماره ۱۱۵ ، ۱۱۶ و ۱۳۳ در تهران افتتاح شد. سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیش از ۱۳۰ ایستگاه و پنج هزار نیروی عملیاتی تامین کننده ایمنی اماکن مسکونی و تجاری بی شمار این کلانشهر است.

مراسم افتتاحیه سه ایستگاه جدید آتش نشانی شهر تهران و همچنین رونمایی از جدید ترین تجهیزات این سازمان با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و عیسی فرهادی فرماندار تهران هم اکنون در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار