سرما، یخبندان و احتمالا سقوط بهمن در راه است
مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه از صبح پنجشنبه تا صبح شنبه کاهش محسوس دما و یخبندان در راه است گفت: نیمه شمالی استان روز جمعه با یخ‌زدگی و لغزندگی به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات پیش‌بینی شده که لازم است از فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی پرهیز شود.
کد خبر: ۹۴۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 24 February 2021

 

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که وضعیت جوی استان تهران روز چهارشنبه با آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به ویژه مناطق جنوبی و غربی استان همراه باشد و احتمال کولاک برف در ارتفاعات مورد انتظار است.

وی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از پنجشنبه تا ظهر جمعه آسمانی ابری گاهی با وزش باد و در بعضی نقاط نیمه جنوبی و مرکز استان گاهی بارش پراکنده برف و باران، در نواحی شمالی در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات مه رقیق گاهی بارش برف و کولاک برف با احتمال سقوط بهمن مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه بعدازظهر جمعه، کاهش ابر و شنبه آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: از صبح پنج شنبه تا صبح شنبه کاهش محسوس دما و یخبندان شبانه فرا می‌رسد.

جلالی ضمن هشدار هواشناسی یادآور شد: روز پنجشنبه کاهش دما و یخبندان، ایجاد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید موقت، کولاک برف در مناطق کوهستانی و بارش باران و برف و احتمال رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام وضعیت هوا در روز جمعه به ویژه در نیمه شمالی استان تهران تصریح کرد: یخ زدگی و لغزندگی به خصوص در دامنه‌ها و ارتفاعات کوهستانی، سرمازدگی و احتمال آسیب به لوله‌های آب و تأسیسات آبی، کاهش دید و اختلال در تردد، وقوع کولاک در گردنه‌های برفگیر و ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد پیش‌بینی شده و توصیه می‌شود از تأسیسات آبی محافظت شده و خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی مجهز شده و تجهیزات برف‌روبی در جاده‌های کوهستانی تجهیز و از فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی پرهیز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار