سومین دوره پیاپی تصدی "حبیب الله ابوالحسن شیرازی" بر کرسی ریاست هیات فوتبال تهران با اعتراض برخی روبرو شد تا جایی که "نیما نکیسا" دیگر نامزد این پست گفت که فوتبال تهران، آدم فوتبالی نمی‌خواهد.
کد خبر: ۹۴۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران، بحث، حاشیه و سر و صدا از سال ۹۷ بر سر ریاست شیرازی بر مهمترین هیات فوتبال ایران وجود داشت و "رضا گلمحمدی" رئیس وقت اداره‌کل ورزش و جوانان تهران بارها عنوان کرده بود که اصلی‌ترین دلیل برگزار نشدن مجمع انتخاباتی هیات فوتبال از سوی مراجع قانونی و اداره کل ورزش تهران این است که اگر رئیس فعلی هیات فوتبال بخواهد نامزد شود، باید از سمتش استعفا دهد زیرا نمی‌تواند هم کار اجرایی انجام دهد و هم نامزد انتخابات باشد.

با این وجود شیرازی سفت و سخت ایستاد تا چهارم اسفند امسال توانست با ۲۳ رای مثبت از ۴۴ عضو مجمع انتخاباتی، چهار سال دیگر سکان هدایت فوتبال آفت زده تهران را برعهده بگیرد؛ گو اینکه یکی از رای دهندگان این مجمع خود او بود.

البته شیرازی در پاسخ به این سوال که چرا رئیس هیات، برگزار کننده مجمع و نامزد انتخابات یک نفر بود، به خبرنگاران اظهار داشت: حضور من به عنوان رئیس و نامزد تابع و برابر اساسنامه بوده و به هیچ عنوان سرخود نبوده است.

رئیس هیات فوتبال استان تهران این را هم گفت که براساس اساسنامه یکی از افرادی که حق رای داشت رئیس هیات فوتبال است که از این منظر هیچ گونه ایرادی به بنده نبوده است.

به گفته او، طبق اساسنامه ارسالی سال ۱۳۹۰ وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال عمل شده است؛ بدین صورت که طبق بند ۹ ماده ۲۴ اساس نامه، تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس هیات می تواند ریاست هیات فوتبال و مجمع را انجام دهد.

این مجمع انتخاباتی که از ساعت ۱۰ صبح دیروز /دوشنبه/ چهارم اسفند با حضور حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال، نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش استان و اعضای مجمع انتخاباتی در هتل المپیک برگزار شد حاشیه هایی هم داشت؛ از جمله اینکه در ابتدای این مجمع خبرنگاران به بیرون هدایت شدند.

براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا حاضر در این مجمع، نبود ویدئو پرژکتور صدا و تصویر این نشست باعث گلایه‌مندی خبرنگارانی شده بود که بیرون گود نگه داشته شده بودند و در عمل نمی دانستند که در داخل نشست چه اتفاقاتی رخ داده است.

عباس تیموری دبیرکل هیات فوتبال تهران درباره علت بیرون کردن خبرنگاران از مجمع انتخاباتی هیات فوتبال تهران گفت: به دلیل مسائل کرونایی خبرنگاران را به بیرون از مجمع هدایت کردیم و برنامه ریزی کردیم تا بعد از پایان نشست، خبرنگاران حضور یابند.

صد البته که این اتفاق، به شایعه مهندسی شدن انتخابات قوت بخشید؛ چیزی که "نصرالله پریچهره" مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران آن را به شدت رد کرد و به خبرنگاران گفت: انتخابات هیات فوتبال امروز طبق آیین نامه و بدون تخلف برگزار شد.

او فضای حاکم بر مجمع انتخاباتی هیات فوتبال تهران را آرام توصیف و تصریح کرد: هیچ گونه مهندسی انتخابات در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران وجود نداشت.

به گفته پریچهره، پیش از برگزاری مجمع، کارگروهی با حضور بخش های بازرسی و حقوقی در اداره کل ورزش استان تشکیل شد تا نشست این مجمع در صحت و بدون هرگونه حاشیه انجام شود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، حضور کارکنان هیات فوتبال تهران در روند انتخاب شدن نامزد خاصی تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: من چنین موضوعی را قبول ندارم چرا که هر فردی نظرش محترم است اما هیچ تخلفی وجود نداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران یادآوری کرد که ما تاریخ های دوم و چهارم اسفند ماه را برای برگزاری مجمع انتخاباتی به فدراسیون اعلام کردیم که پس از از یک روز فدراسیون چهارم اسفند ماه را برای برگزاری این انتخابات برگزید.

انصراف با چاشنی شکایت

۱۵ فرد از مدت ها قبل و از ۲ سالی که وضعیت فوتبال تهران مبهم بود منتظر برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال بودند اما جالب اینکه کمتر از ۲۴ ساعت قبل از برگزاری مجمع، چند نامزد در اعتراض به چیدمان اعضای مجمع انصراف دادند و به نهادهای نظارتی شکایت کردند.

پریچهره در این باره گفت: یک کارگروه سه روز تمام روی این اسامی کار کرد و حتی ۲ نامزد انتخابات هم در این کارگروه حضور داشتند و بعد رفتند و شکایت کردند.

از سوی دیگر شایعه تقسیم پست ها بین افراد انصراف داده نیز در حواشی برگزاری این مجمع مطرح و در نهایت با انصراف ۲ تن دیگر در روز مجمع، فقط نیما نکیسا، مهدی طهافچی، مهدی ملک آبادی، اسماعیل گودرزی و حبیب الله ابوالحسن شیرازی حضورشان قطعی شد.

فرآیند این مجمع انتخاباتی هم بدین صورت بود که هر نامزد به مدت پنج دقیقه فرصت داشت که با ارائه برنامه نظر رای دهندگان را جلب و جذب کند گو اینکه شیرازی گفت: نامزدها پیش از برگزاری مجمع برنامه های خود را به افراد دادند تا در روز رای گیری آرای ناظر را کسب کنند.

او همچنین معتقد است: با حضور سه ناظر اداره کل شاهد انتخاباتی سالم بودیم و با وجود این افراد، شمارش آرا به خوبی انجام شد.

پس از کش و قوس های ۲ ساله در نهایت حبیب الله ابوالحسن شیرازی با ۲۳ رای از ۴۴ رای ماخوذه سکاندار فوتبال تهران برای چهارسال پیش رو شد اما سوال اینجاست که آینده فوتبال پایتخت چگونه خواهد بود و آقای رئیس چه برنامه ای دارد؟

شیرازی در این باره گفته، راهبرد ما تحول و توسعه است و برای این امر با نامزدهای رقیب هم فکری و صحبت خواهیم کرد تا نقطه نظرات آنها هم لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، فوتبال تهران که زمانی به ویژه در حوزه پایه سرآمد فوتبال ایران بود و استعدادهای فراوانی را معرفی کرده حالا منتظر خونی تازه به رگ های خود است تا به جایگاه خود بازگردد.

برگزاری منظم لیگ های رده های مختلف، سرو سامان دادن به وضعیت به هم ریخته باشگاه های تهران و مدارس فوتبال و اصلاح اساسنامه کف خواسته های اهالی فوتبال پایتخت از شخص رئیس هیات است.

بنابر آنچه گفته شد باید منتظر ماند و دید که رئیس هیات فوتبال استان تهران در دوره جدید مسئولیتش می تواند عملکردی مطابق با خواسته های اهالی فوتبال پایتخت داشته باشد یا اینکه منتقدان شعار "مدیر فوتبالی برای فوتبال تهران" سر خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار