نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارکنان بخش تطهیر بهشت زهرا و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی خدمات‌رسانی کردند.
کد خبر: ۹۴۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران، «سید ابراهیم امینی» که روز سه شنبه در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورا و در غیاب محسن هاشمی، ریاست صحن شورا را بر عهده دارد، اظهار داشت: به‌نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و کارکنان پرسنل بهشت زهرا (س)، مراتب ناخرسندی خود را از سخنان وزیر بهداشت که موجب گلایه همکارانمان در سازمان بهشت زهرا (س) به‌ویژه نیروهای بخش تطهیر این سازمان شد، اعلام می‌کنم.

وی گفت: کارکنان خادم در بخش تطهیر بهشت زهرا(س) و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی با کمترین امکانات ممکن و علی‌رغم تمامی مخاطرات ممکن اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات با رعایت مسایل شرعی و دینی بر زمین بماند.

امینی اضافه کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با کندن گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت شدگان ناشی از کرونا را دفن می کنند.

امینی افزود: حال پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق این عزیزان از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قراردادن شاغلان بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا (س) برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، این سخنان همچون آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمت‌کش باعث رنجش خاطر آنان شد.

نایب رییس شورای با بیان اینکه سخنان وزیر نه در شان همکاران بهشت زهرا(س) و نه در شان کادر درمان بود، گفت: امیدوارم وزیر اقدامات لازم جهت دلجویی از کادر تطهیر را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این افراد که روزانه و در برخی روزها به‌صورت سه شیفت و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در مراسم افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی دانشجویی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجموعه پویش «ره سلامت» گفته بود: «این طوری نمی شود مملکت را اداره کرد، داغ شهدای خدمت مرا نابود کرده است، داغی بالاتر از این نیست که همکاران ما به علت سهل انگاری دیگران نفله شوند و من خبر ندارم کی می رود کی می آید، به جای وزیر بهداشت، مدیر کل مرده شور خانه بگذارید».

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه امروز پنجم اسفندماه، بزرگداشت دانشمند بزرگ و جامع‌الاطراف کشورمان، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است، افزود: این روز را به جامعه مهندسین و بدنه شهردای تهران که جمعیت قابل توجهی از شاغلان و خدمتگذاران در مجموعه مدیریت شهری تهران را تشکیل می‌دهند، تبریک می گویم.

وی همچنین با بیان اینکه یکم تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع است و هم‌اینک در آستانه هفتم اسفندماه و شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلا هستیم، افزود: استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و از الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضایی است.

امینی افزود: علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضرر نبود استقلال این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود، در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم و امیدوارم مجلس و شورای نگهبان اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌بهانه نظارت نشوند.

این عضو شورای تهران افزود: وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صدها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متاسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از سخنان رئیس شورای عالی استان‌ها درباره شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: بی‌حرمتی و بی‌احترامی به منتخبان شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی و بی احترامی به رای میلیونی است که نمایندگان مردم در شورای شهر تهران دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار