پیکر شهید محمود حاجی قاسمی به صورت خودرویی در شاهرود تشییع و در گلزار شهدای زادگاهش بسطام به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 22 February 2021

پیکر شهید محمود حاجی قاسمی در شاهرود تشییع شد

 

به گزارش تابناک سمنان آیین وداع و تشییع پیکر مطهر شهید محمود حاجی قاسمی دوشنبه از معراج الشهدای شاهرود در کانون بسیج جوانان این شهر تا گلزار شهدای بسطام شهرزادگاهش بصورت خودرویی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

تشییع  پیکر این شهید والا مقام  از کانون بسیج جوانان در خیابان امام (ره) شاهرود آغاز شد وبا گذر از خیابان های فروغی بسطامی ، خیابان شهدا ، میدان بسیج ، میدان استاندارد، خیابان کمربندی ، خیابان تهران در گلزار شهدای بسطام به خاک سپرده شد .

رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان  شاهرود هم به خبرنگار ایرنا گفت: این شهید برای تفحص پیکر شهدای  هشت سال دفاع مقدس در زرباطیه عراق، براثر برخورد با مین به فیض شهادت نائل شد.

حمید رضا رضایی افزود: شهید بسیجی محمود حاجی قاسمی متولد ۱۳۴۵ در شهر بسطام است که ۲پسر و یک دختراز وی به یادگار مانده است .

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در پیامی شهادت "محمود حاجی قاسمی"در جریان عملیات تفحص شهدا را تسلیت گفت.

سردار حمید دامغانی در بخشی از این پیام  جامه فاخر شهادت را برازنده قامت پاک سیرتان فداکار و دلاورانی دانست که عاشقانه و عارفانه در راه اعتلای اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به مجاهدت برخاسته اند تا عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورند.

وی تاکید کرد: قطع به یقین، زحمات، تلاش و ایثارگری‌های حاج محمود حاجی قاسمی به هیچ عنوان از اذهان پاک نشده و مردم شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی خصوصاً مردم ولایتمدار استان سمنان و شهرستان شاهرود و منطقه بسطام قدردان فداکاری های این شهید عزیز خواهند بود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ،سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، معاون استاندار سمنان  و فرماندار شاهرود ،  علی اصغر خانی نماینده مردم  شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی  امامان  جمعه  این منطقه در بیانیه‌ای شهادت دو تن در عملیات تفحص شهدا را تبریک و تسلیت گفتند.

شهید محمود حاجی قاسمی به همراه سردار شهید علیرضا گلمحمدی در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ در جریان عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در زرباطیه عراق، در اثر برخورد با مین به شهادت رسیدند.

شهید محمود حاجی قاسمی  از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم بود که  مراسم وداع با پیکر مطهرش  با حضور اعضای خانواده اش ساعاتی قبل از آغاز مراسم تشییع و تدفین او در شاهرود با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت توسط مداح اهل بیت(ع) همراه شد.

مردم شاهرود در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و دفاع از حرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم کرده‌اند.

شهر شاهرود با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت در حاشیه شمالی دشت کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز با ارتفاعی معادل ۱۳۸۰ متر از سطح دریا در شمال شرقی استان سمنان واقع شده است .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار