معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ساعت 7 روز 5 اسفند آغاز می‌شود، گفت: پیش‌فروش حضوری نیز از روز 6 اسفند آغاز خواهد شد
کد خبر: ۹۴۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 22 February 2021

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با فارس، درباره پیش‌فروش بلیت نوروزی قطار اظهار داشت: ایام اوج سفر نوروزی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 به مدت 21 روز است. 

 

وی ادامه داد: از سه‌شنبه 5 اسفند پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار در سه مرحله آغاز می‌شود؛ در ساعت 7 صبح فروش بلیت همه مسیرها غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس آغاز خواهد شد. 

 

معاون مسافری راه‌آهن افزود:‌از ساعت 12 سه‌شنبه 5 اسفند فروش اینترنتی بلیت همه مسیرها به مشهد غیر از تهران - مشهد آغاز خواهد شد و از ساعت 17 همان روز فروش بلیت همه مسیرهای تهران - مشهد، تهران - طبس، تهران - خواف و بالعکس اضافه می‌شود.

 

موسوی ادامه داد: روز چهارشنبه 6 اسفند فروش بلیت از طریق مراکز مجاز سراسر کشور انجام می‌شود و پس از آن امکان تهیه بلیت قطارهای نوروزی در همه ایام و در دو مدل اینترنتی و حضوری وجود دارد. 

 

وی افزود: فقط مسافرانی که محدودیت تست مثبت کرونا ندارند می‌توانند بلیت قطار تهیه کنند. در سه مرحله استعلام از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود که مرحله اول هنگام تهیه بلیت قطار و مرحله دوم روز حرکت است. 

 

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به این سؤال که مردم چه مدارکی برای تهیه بلیت قطار از طریق اینترنت لازم دارند، توضیح داد: همراه داشتن کدملی و تاریخ دقیق تولد برای مسافران ضروری است، ضمن آنکه مسافران توجه کنند، در زمانی که وارد وب‌سرویس‌ها می‌شوند، در انتخاب مبدأ و مقصد دقت کنند. 

 

وی گفت: آنهایی که تهیه بلیت به صورت خانوادگی دارند، طبق مصوبه ستاد کرونا می‌توانند چهار نفر در یک کوپه چهار نفره یا شش نفر در یک کوپه شش نفره باشند و منعی نداریم. اما در کوپه‌هایی که باید فاصله‌گذاری رعایت شود، یعنی دو مسافر در یک کوپه چهارنفره قرار می‌گیرند، بابت هر صندلی خالی 25 درصد اضافه دریافت می‌شود که این موضوع از قبل اطلاع‌رسانی شد و طبق مصوبه شورای عالی ترابری است.

 

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در دوران شیوع کرونا فرصتی شد تا ایستگاه راه‌آهن، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و... بهسازی و بازسازی شود. در بخش ناوگان هم 80 دستگاه واگن بازسازی سطح یک و 16 دستگاه واگن نوسازی شد که برای ایام نوروز به کار گرفته می‌شود. 

 

موسوی تأکید کرد: سلامت مسافران و همکاران راه‌آهن در اولویت است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم از پروتکل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا عدول شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :