رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایی شخصی که با ساخت اپلیکیشن جعلی همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی کشور اقدام به سرقت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از حساب‌های هم‌وطنان کرده، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 20 February 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی"افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۵۰ میلیون ریال از حسابش، پرونده ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام تحقیقات لازم و در پی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی پرونده برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روز رسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جست‌وجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.
وی یادآورشد: با بررسی های تخصصی کارشناسان پلیس ، سرانجام فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از این شهروند کرده بود، در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ آنقی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام داشت که با شخصی در خارج کشور آشنا شده است که آن شخص وجوه متعدد به‌حساب وی واریز کرده است و متهم حاضر از نحوه واریز وجه و یا سرقتی بودن وجوه واریزی به‌حسابش بی‌اطلاع بوده است.
وی افزود: در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد که مقداری از وجوه واریزشده به‌حساب خود را برداشت و مابقی را برای آن شخص در خارج از کشور ارسال می‌کرده است .
سرهنگ آنقی اضافه کرد: تاکنون دو فرد دیگر در استان‌های کرمان و اصفهان که مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال نیز از آن‌ها برداشت‌شده است، شناسایی شده اند که تا کنون جمع مبلغ سرقت شده از سوی این افراد در سطح کشور به یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون ریال می‌رسد.
اين مقام انتظامي با بیان ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده اظهار داشت: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ی خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار را تنها از مارکت های معتبر یا سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ،انتقال وجه،دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار