نرده راه پله شاید یکی از نوستالژیک ترین قسمت‌های خانه باشد. بسیاری از ما بالارفتن از پله‌ها را با نرده راه پله آغاز کرده‌ایم و این نرده‌ها تکیه‌گاه مسیر زندگی کودکانه ما بودند ، امروزه نرده‌های راه‌پله بسیار متنوعی وارد بازار شده‌اند و شما به عنوان خریدار این محصول حق انتخاب بسیار گسترده‌ای پیش روی خود دارید.
کد خبر: ۹۴۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 20 February 2021

نرده راه پله شاید یکی از نوستالژیک ترین قسمت‌های خانه باشد. بسیاری از ما بالارفتن از پله‌ها را با نرده راه پله آغاز کرده‌ایم و این نرده‌ها تکیه‌گاه مسیر زندگی کودکانه ما بودند.

امروزه نرده‌های راه‌پله بسیار متنوعی وارد بازار شده‌اند و شما به عنوان خریدار این محصول حق انتخاب بسیار گسترده‌ای پیش روی خود دارید.

نرده راه پله فرفورژه، نرده راه پله فولادی، حفاظ شیشه‌ای پله، نرده استیل و البته نرده چوبی از مهم‌ترین گزینه‌های قابل انتخاب در بازار کنونی ایران هستند.

نرده راه پله؛ ضامن سلامت خانواده

نرده راه پله چه مزایایی دارد؟

 

نصب نرده بر روی پله‌ها مزیت‌های فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

 

  • ایمنی ساکنان: نرده راه پله نقش بسیار بزرگی در جلوگیری از سقوط افراد و حفظ سلامتی ساکنان خانه یا محل کار دارد. این موضوع به‌ویژه برای کودکان و سالمندان بسیار مهم است و راه‌پله بدون نرده قطعاً برای این قشر از افراد خطرناک خواهد بود.

ارتفاع نرده باید به اندازه‌ای باشد که سالمندان بتوانند بالای آن را بگیرند و تا حدممکن از قد کودکان زیر 7 سال بیشتر باشد. البته همراهی بزرگترها برای عبور کودکان از پله قطعاً ضروری است، اما نباید از نصب نرده در کنار راه‌پله هم غفلت کرد.

اصولاً هر پلکانی که بیش از سه پله داشته باشد، نیازمند نصب نرده است تا رفت‌و‌آمد از آن بی‌خطر باشد.

  • زیبایی ساختمان: راه‌پله‌های بدون نرده، زشت و ترسناک هستند. استفاده از نرده باعث می‌شود تا ظرفیت کار هنری برای پله‌ها ایجاد شود. نرده‌های امروزی در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند و تقریباً برای هر سلیقه‌ای می‌توان نرده مورد نظر وی را پیدا کرد. از این رو می‌توان به نرده‌ها به صورت یک فرصت برای زیباتر کردن خانه و ساختمان نگاه کرد.
  • تسهیل رفت‌و‌آمد: نرده‌های راه‌پله نقش مهمی در سادگی عبور و مرور از پله‌ها دارند. بسیاری از ما در هنگام بالارفتن از پله‌ها دستمان را به نرده‌ها می‌گیریم و از آنها به عنوان یک یار کمکی برای بالاکشیدن خود استفاده می‌کنیم. در هنگام پایین آمدن هم نرده راه پله باعث حفظ کنترل ما شده و از لیز خوردن و افتادن و یا افزایش سرعت ناگهانی در پله‌ها جلوگیری می‌کنند.

حال که به اهمیت نرده‌ راه‌پله پی بردید، بهتر است کمی در مورد نحوه انتخاب و خرید نرده با هم صحبت کنیم. در واقع گزینه‌های انتخابی پیش‌روی ما آن‌قدر گسترده هستند که انتخاب بهترین گزینه، احتمالاً وقت زیادی از ما خواهد گرفت. البته این قضیه بیشتر در خانه‌های دوبلکس که نرده‌ها بخشی از دکوراسیون داخلی خانه هستند صدق می‌کند. در این موارد زیبایی نرده پابه‌پای استحکام آن اهمیت پیدا می‌کنند و لازم است تا بهترین نرده ممکن انتخاب شود.

در خانه‌های دوبلکس نکته دیگری هم باید در نظر گرفته شود که گرچه در همه جا مهم است، اما در خانه‌های دوبلکس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و آن هماهنگی نرده با دیگر اجزای ساختمان است. نرده باید با همه جای خانه از جمله پنجره‌ها، درب ضد سرقت،درب اتاق و فضای کلی خانه هماهنگ باشد. اگر خانه مدرن است، نرده‌های مدرن بهترین گزینه هستند. اگر بخش‌های چوبی در دکوراسیون فراوان هستند، نرده‌های چوبی انتخاب مناسب شما هستند و ... .

در این مقاله که به نرده راه پله اختصاص یافته بود، تلاش کردیم مهمترین نکات در مورد این محصول را بشکافیم و خدمت شما ارائه دهیم. قطعاً با جستجوی این عنوان در اینترنت، جزئیات بیشتری را به دست خواهید آورد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار