استاندار فارس آمادگی این استان را برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 18 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندار فارس آمادگی این استان را برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛ در همین حال، مراکز درمانی فارس نیز به حال آماده‌باش درآمدند.
عنایت الله رحیمی در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم در این حادثه کمترین آسیب به جان هموطنان عزیزمان وارد شده باشد.
از سوی دیگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستور‌های لازم را برای آماده باش واحد‌ها و خدمات رسانی فوری به مردم منطقه زلزله‌زده در استان همسایه را صادر کرد.
بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی با اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات اولیه این حادثه، گفت: با اعلام اتاق مدیریت بحران دانشگاه، کمیته‌های مرتبط با این حادثه در معاونت‌ها در حال پیگیری بوده و با کمک مرکز EOC، به بیمارستان‌ها آماده باش اعلام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ضمن تماس مداوم با رییس دانشگاه و معاون درمان و رییس اورژانس یاسوج، گزارش لحظه به لحظه از وضعیت زلزله و مصدومان پیگیری شده است، افزود: در استان فارس نیز در پی وقوع این زلزله، در شهرستان‌های شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، اقلید، آباده و سپیدان وضعیت نارنجی اعلام شد.
لطفی همچنین از آماده باش بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و تامین اجتماعی در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به سپیدان اعزام شده اند که در صورت نیاز به محل اعزام شوند. تیم واکنش سریع نیز متشکل از پرستار، متخصص طب اورژانس و پزشک ارتوپدی از بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت رسانی هستند.
او یادآور شد: بالگرد سیدالشهدا (ع) سپاه نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز تیم واکنش سریع دانشگاه را به محل انتقال دهد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه شامگاه چهارشنبه شهر‌های یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.
این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست در مناطقی از استان فارس هم احساس شد.
کانون این زلزله در موقعیت ۳۰.۸۹ عرض شمالی و ۵۱.۵۷ طول شرقی ثبت شده است.
سی‌سَخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران جای دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار