استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی بسیار خطرناک و کشنده است اعلام کرد: این ویروس جهش یافته و خطرناک است و نباید این ویروس را ساده انگاری کرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه برگزاری شورای آموزش و پرورش شهرستان استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر آخرین اقدامات کرونایی در این استان اظهار داشت: هرگونه تجمعی که دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری صورت نگیرد، می تواند مشکلات جدی را برای ما فراهم کند.

وی افزود: ما شناسایی بیماران با ویروس کرونا انگلیسی را داشتیم که میزان مرگ و میرش شدیدتر است و حمله این ویروس هم با دیگر ویروس ها متفاوت است و اگر قبلا مرگ افراد ۶۰ و ۶۵ سال یک فاکتور بوده، این نوع می تواند همه آحاد جامعه را دچار مشکل کند.

استاندار تهران ادامه داد: این ویروس جهش یافته و خطرناک است و در حال حاضر در فرودگاه ها تست کرونا گرفته می شود و اگر لازم باشد مسافران به قرنطینه می روند و امیدواریم با این شناسایی و قرنطینه کردن شاهد شیوع این ویروس انگلیسی در جامعه نباشیم.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با شیب ملایم

وی تاکید کرد: چیزی که انجام شده اعمال هوشمند محدودیت ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، کم کردن جمعیت ها از اجتماعات بوده است، با مجموعه این اقدامات یک شرایط مطلوبی در ماه های گذشته و در ماه آبان به بعد شاهد بوده ایم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه این فکر در حال رواج است که تزریق واکسن شروع شده و اگر ما کاهش مرگ و میر و یا کاهش مراجعه کننده به بیمارستان داشتیم پایان حیات بیماری کرونا است ولی واقعیتی که وجود دارد این است که هرگونه عادی انگاری و یا نگاه سطحی به مساله کرونا می تواند خدایی ناکرده عواقب بدی فراهم کند و آنچه که ما از اول بهمن ماه در کشور و در استان شاهد هستیم خیز با شیب ملایم ویروس کرونا، افزایش مراجعان سرپایی و به تبع آن بستری است.

وی افزود: اگر دقت نکنیم، اعمال محدودیت ها را جدی نگیریم و نظارت نکنیم، افزایش مرگ و میر روزانه را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، در اول بهمن میزان بستری ها ۱۸۷۰نفر بوده، روز گذشته میزان بستری ۲۱۹۰ نفر بوده و این تعداد به صورت ملایم در حال افزایش است و در دستور کار فردای ستاد کرونا استان این است که کانون ها شناسایی شود و طرح شهید سلیمانی اجرا شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: این هشدار است و ما به سمتی می رویم که اگر به هنگام، موثر و جدی، اقدامی نکنیم، پیک چهارم را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به انجام اعمال ماه رجب نیز گفت: در این شرایط اعمال اعتکاف را نمی توان مثل سال های گذشته برگزار کنیم و باید با محدودیت انجام شود.

شناسایی افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل در استان تهران

محسنی بندپی ، با اشاره به اهمیت جلسات شوراهای آموزش و پرورش نیز به خبرنگاران گفت: شوراهای آموزش و پرورش استان ها یکی از مهمترین شوراها است چرا که نظام تعلیم و تربیت برای کشور مهم است و تربیت کننده نسل آینده کشور است.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده ۹۸ درصد اراذل و اوباش یا دیپلم و یا کم سواد هستند و به همین منظوزر شناسایی افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل بسیار مهم و ضروری است.

بندپی یادآور شد: شهرستان های استان تهران به شدت از کمبود فضای آموزشی رنج می برند و در این جلسه تاکید شد تا در تغییر کاربری ها به آموزش و پرورش کمک شود تا کمبود فضاهای فیزیکی جبران شود.

به گفته وی، عمده ترین هدف ما تسریع در اعمال مالکیت مجموعه آموزش و پرورش استان تهران تثبیت املاک و دارایی های متعلق به اداره کل آموزش و پرورش شهرستان ها است و یکی از مصوبات مهم جلسه امروز همین موضوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار