هاشمی:
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره جاری مدیریت شهری نه تنها هیچ رقمی به بدهی‌های شهرداری اضافه نشد بلکه بدهی‌های شهرداری نیز پرداخت شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه پس از جلسه شورای شهر، با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت لایحه بودجه شهرداری در کمیسیون تلفیق گفت: بودجه به شورای شهر آمده و در کمیسیون ها در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه تعداد پیشنهاد ها خیلی زیاد است، افزود: امروز هیات رئیسه نظر کمیسیون برنامه و بودجه درباره رسیدگی به پیشنهادات را بررسی می کند و اگر اختلافی میان کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون ها باشد، آن را در جلسه تلفیق بررسی می کنیم.

وی با بیان اینکه سه شنبه کمیسیون تلفیق تشکیل می شود، گفت: هفته آینده نیز بخش اول بودجه یعنی درآمدها به صحن شورا می آید.

هاشمی‌درباره لایحه شهر دوستدار سالمند که امروز به تصویب رسید، اظهار داشت: امروز تصویب شد که سن سالمندی بر اساس شیوه جهانی افراد بالای ۶۵ سال محسوب شود.

وی با بیان اینکه مصوبه شورا کل سالمندانی که در تهران زندگی می کنند را در بر می گیرد، افزود: به منظور تکریم سالمندان، کارتی به آنان اعطا می شود تا در سیستم حمل و نقل عمومی، مراکز مختلف تفریحی، رفاهی و خدماتی و ورزشی، از تسهیلات و تخفیف های استفاده کنند و تکریم هم می شوند و اولویت پیدا می کنند.

وی گفت: بر اساس این لایحه مبلغی به کارت سالمندان شارژ می‌شود که می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود در مجموعه های ورزشی فرهنگی از آن استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران درباره سخنان روز گذشته پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری خود، افزود: بعد از جنگ تحمیلی روش جدیدی برای خودکفایی شهرداری در مدیریت شهری ایجاد شد.

وی گفت: این خودکفایی موجب شد تا شهرداری ها به سمت قانون فروشی و شهر فروشی بروند و این موضوع در دوره گذشته و سابق شهرداری به اوج خود رسید.

هاشمی ادامه داد: شهردار در نشست خبری خود گفت که باید این روش در مدیریت شهری تغییر کند و قانون فروشی در شهر پایان یابد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران اعلام کرد که در تراکم فروشی به صفر رسیده ایم، گفت: این نکته به نوعی یک پیروزی در سالگرد انقلاب اسلامی بود.

وی تاکید کرد: باید راستی آزمایی کرد که آیا در تراکم فروشی‌به صفر رسیده ایم یا خیر و یا اینکه شهردار گفت که به کیفیت زندگی پرداخته ایم و این موضوع مهم است که باید تحلیل شود که ببینیم شهردار درست صحبت کرد و یا اشتباه گفت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه من صحبت های شهردار را تایید می کنم، گفت: در حال حاضر پرسنل شهرداری تهران در حال رسیدن به زیر ۶۰ هزار نفر است و دیگر مثل گذشته اقوام مدیران به صورت ویژه وارد شهرداری نمی شوند.

وی با بیان اینکه در این دوره هیچ رقمی به بدهی های شهرداری اضافه نشده و رقمی از بدهی ها نیز بازپرداخت شده است، عنوان کرد: در این دوره نگاه ویژه به فضای سبز تهران، نگاه ویژه به پارک های تهران، فعالیت‌های فرهنگی یا پروژه های نیلوفری شده است .

وی گفت: توقع داریم که شهردار بیشتر این مسائل را مطرح و با رسانه‌ها صحبت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا فروش اوراق مشارکت، شهر فروشی و فروش آینده شهر نیست؟ گفت: دولت در قانون برای کمک به پروژه های در شهر ها، اجازه فروش اوراق مشارکت با تضمین پنجاه درصدی خود، می دهد و شهر فروشی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار