پیکر مطهر مرحوم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم پس از طواف و اقامه نماز در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 10 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران از شهرری،پیکر مطهر مرحوم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه پس از تشییع با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و شاگردانش در مسجد حضرت علی‌بن‌ الحسین (ع) میدان قدس خیابان دربند خیابان احمدی زمانی تشییع و به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل شد.

پیکر این عالم ربانی با حضور مسئولان کشوری، شهرستان ری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و زائرن حرم سید الکریم با برگزاری مداحی در جایگاه ابدی آرام گرفت.

آیت الله ضیاءآبادی اخیراً به بیماری کرونا مبتلا و مدتی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان خاتم‌الانبیاء بستری بودند که دعوت حق را لبیک گفتند.

حضرت آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی در سال ۱۳۰۷ شمسی در روستای ضیاءآباد، واقع در ۴۵ کیلومتری شهرستان قزوین و در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدر ایشان، سیدمحمود ضیاءآبادی از روحانیان متقی، مورد اعتماد، محل پناه مردم و خوشنام بود که در کنار تبلیغ، اقامه نماز و مطالعه روزانه کتب مذهبی، مخارج خانواده ۹ نفری خود را با کشاورزی تامین می‌کرد. او سحرها قبل از اذان صبح مشغول شب زنده‌داری می‌شد و بعد از اقامه فریضه اذان صبح با آهنگ خوش، قرآن تلاوت می‌کرد. مادر ارجمندش هم از زنان پارسا و آشنا به مسائل اسلامی بود.

این عالم ربانی از شهریور سال ۱۳۲۰ برای تحصیل علوم اسلامی به شهرستان عالم پرور قزوین رفت و پس از طی کردن دروس مقدماتی از درس علما و مراجع صاحب‌نام از جمله آیت‌الله طباطبایی، آیت‌الله سدهی اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بهره برد.

ایشان در سال ۱۳۴۰ به تهران هجرت کرد و در طول بیش از ۴۰ سال اقامت در تهران منشاء خدمات علمی و فرهنگی و عمرانی زیادی شد.

امامت، تفسیر سوره انفال، تفسیر سوره یونس، شب مردان خدا، آداب و فضیلت نماز شب، شرح و تفسیر دعای توبه از صحیفه سجادیه و در جست‌وجوی دین از جمله آثار این استاد اخلاق است.

حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از شاگردان آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بودند

ایشان در حوزه علمیه قم از محضر بزرگان حوزه بهره برد و به تدریس سطوح و تفسیر و جلسات اخلاقی اشتغال داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار