فرماندار ویژه شهرستان ری:
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه افزایش کیفیت آب آشامیدنی یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: امسال آب آشامیدنی ۱۹ روستای این شهرستان به رینگ تهران متصل شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 09 February 2021

 

به گزارش تابناک تهران،حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های بخش کهریزک اظهار داشت: هشت روستای بخش کهریزک نیز در اولویت اتصال به شبکه آب آشامیدنی سطحی از سدهای استان تهران هستند.
وی با بیان اینکه سطح آب چاه های جنوب تهران به شدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: دولت برای جبران کیفیت آب آشامیدنی روستاها به دنبال اتصال آن به رینگ آب تهران است.

این مسئول افتتاح طرح های عمرانی و اشتغالزایی در دورترین روستاهای شهرستان ری را نشان دهنده عدالت حاکمیت در توجه به روستائیان خواند و خاطرنشان کرد: این طرح ها با هدف اشتغالزایی و تولید بوده تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

معاون استاندار تهران بابیان اینکه توسعه روستاها در برنامه پنجم توسعه در اولویت قرار گرفته است، تاکید کرد: این نگاه و اولویت ضمن توسعه روستایی باعث نگهداشت جمعیت شده و افزایش سهم در اختصاص بودجه را باعث شد تا اتفاقات خوبی در آبادانی روستاها به وقوع به پیوندد.

به گفته فرماندار ویژه شهرستان ری، یکی از رویکردهای دولت در بخش کهریزک به خاطر تنوع قومیتی، توجه به کارهای فرهنگی بود که احداث دو مدرسه خیرساز یکی از حرکت های مفید بود و همچنین در این بخش عمده خانه های بهداشت نوسازی شد و سایر پایگاههای بهداشت و درمان نیز اقدامات موثری را در دوره مبارزه با کرونا انجام داده اند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه روستاها از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: احداث سوله های چند منظوره ورزشی، بحران و کارآفرینی در روستاهای شهرستان ری یکی از اولویت های اصلی فرمانداری شهرستان ری در روستاها است.
توکلی یادآور شد: سوله های چند منظوره در حال حاضر باعث اشتغالزایی بسزایی در میان روستاییان شده است، استفاده از ظرفیت های روستاها در جهت اشتغال جونان منطقه از اولویت های اصلی فرماندار ری است.

وی با اشاره به کشت موفق عناب در اراضی روستاهای دوتویه بخش کهریزک، یادآور شد: این کار خوب موجب اشتغال و صادرات این محصول شده است.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کسی عناب بیرجند خواست.هم بصورت کلی و هم جزیی .بزنگه09157401294
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار