معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت:۷۰ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، پیر و فرسوده است و مجبور به بازسازی و نوسازی این ناوگان هستیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 04 February 2021

مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی در شهرستان مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: جمعیت عظیمی از هموطنان از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و بطور یقین باید ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کشور نوسازی و بازسازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود، اتفاقات خوبی رقم خورده و دولت در شرایط سخت اقتصادی جاری مبلغی را به یارانه بلیت تخصیص داده و قرار است بقیه این مبالغ هم تخصیص داده شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای نوسازی ناوگان شهرهای بزرگ، کلانشهرها و شهرهای میانی تخصیص پیدا کرده و تفاهمنامه های خوبی هم برای خریداری ناوگان امضا شده است.

وی اضافه کرد: تفاهمنامه برای خرید سه هزار دستگاه اتوبوس در ۲ ماه گذشته امضا شده و مراحل مقدماتی و تشریفات اداری آن در حال انجام است.

جمالی نژاد تصریح کرد: سهمیه بندی بنزین و قرنطینه کرونا ۲ تنش جدی به نظام حمل و نقل عمومی کشور در ۲ سال گذشته وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در زمینه حمل و نقل ریلی و انبوه بر، رخ داده و امسال اعتبارات خوبی در اوراق مشارکت به کلانشهرها اختصاص پیدا کرده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است، گفت: خیلی از کلانشهرها و مراکز استان هایی که بویژه در زمینه مترو فعال بودند، این مبلغ را دریافت کردند و در این راستا اقدامات زیربنایی و زیرساختی خوبی را انجام دادند و برای بهره برداری هم مبالغ خوبی را دریافت کردند.

وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهرهای کشور گفت: هوشمندشدن شهرها و الکترونیکی کردن خدمات، یکی از سیاست‌هاییست که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دنبال می‌کند و در بودجه ۱۴۰۰ هم آن را تاکید کرده است.

جمالی نژاد افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیشقدم شده و قرار است  چهاردهم اسفند سالجاری ۱۷ سامانه بی نظیر را با حضور رییس جمهوری رونمایی کند.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بسیار گسترده و عیالوار است، تاکید کرد:  ۳۷ هزار دهیاری، یکهزار و ۴۰۰ شهرداری و ۹۲ هزار روستا و سکونتگاه در کشور وجود دارد که ۶۲ هزار مورد از اینها دارای سکنه هستند و اداره این مجموعه بزرگ و عظیم، بدون هوشمند شدن و نظارت سامانه ای امکانپذیر نیست.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه هوشمندشدن کلانشهرها انجام شده است و نه تنها صدور پروانه ساختمان بلکه بسیاری از فرایندهای دیگر در آنها بصورت هوشمند انجام می شود و این کار در بسیاری از شهرهای مراکز استان نیز صورت می گیرد و در ماه های اخیر شهرهای کوچک و دهیاری‌ها هم با بودجه های اندک و توان کم، در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند.

جمالی نژاد ابراز امیدواری کرد که کار هوشمندسازی شهرهای کشور شتاب بیشتری پیدا کند تا سال آینده بیشتر شهرهای کشور هوشمند شوند.

وی اظهار داشت: مبارکه یکی از شهرستان‌های فعال در زمینه طرح‌های عمرانی و خدمات رسانی به شهروندان است و مدیرانش با پشتیبانی مدیران استانی دست به دست هم داده اند و طرح‌های خوبی در این خطه به بهره برداری رسیده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز طرح‌های خوبی در این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: اجرایی ۵۶ طرح عمرانی با بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه در شهرستان مبارکه، کار کوچکی نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در این عرصه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: امروز بیشتر طرح‌های عمرانی در این شهرستان به شهرداری‌ها اختصاص داشت که این امر نشاط و شادابی خوبی را در شهر ایجاد خواهد کرد.

جمالی نژاد اظهار امیدواری کرد که این سرعت در سال آینده هم ادامه یابد تا طرح‌هایی که امروز عملیات عمرانی آنها آغاز شد در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار