اسماعیلی:دست‌هایی در کار است که باز هم استقلال قهرمان نشود/فکری آن حرف‌ها را زد چون از پشت پرده خبر دارد هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه این روزها از داخل و بیرون به تیم ما انرژی منفی می‌دهند و این موضوع قطعا به سود تیم‌های دیگر خواهد بود چون آنها از ضعیف شدن استقلال استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 02 February 2021

اسماعیلی:دست‌هایی در کار است که باز هم استقلال قهرمان نشود/فکری آن حرف‌ها را زد چون از پشت پرده خبر دارد

به گزارش تابناک سمنان فرشید اسماعیلی در خصوص شرایط تیم فوتبال استقلال بعد از 13 هفته از مسابقات و همچنین دیدار آینده با نساجی و دیگر مسائل این تیم صحبت کرد.

 سوژه روزهای اخیر کسب یک امتیاز از دو بازی اخیر است. چطور شد استقلال مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان به بن بست خورد؟

در فوتبال از این اتفاقات می افتد. مگر تیم های دیگر نمی بازند. در یک لیگ 30 هفته ای طبیعی است که یک تیم دچار نوسان شود ضمن اینکه شما ببینید ما چگونه در این 2 بازی امتیاز از دست دادیم. سایپا تیمی است که در لیگ امسال 7 تساوی داشته و 3 بازی را واگذار کرده است.از قبل از بازی می دانستیم با تیمی بازی داریم که خیلی تدافعی بازی می کند و درست در بازی همین اتفاق افتاد.هر کاری می کردیم توپ درون دروازه نمی رفت. آنها هم یک توپ روی دروازه استقلال آوردند که از بدشانسی ما تبدیل به گل شد.نفت مسجد سلیمان هم مثل سایپا بازی می کرد و البته با همین شرایط به هیچ تیمی در خانه اش باج نداده است. تازه ما کلی روی دروازه این تیم ایجاد خطر کردیم و 3 بار هم توپ به تیر دروازه آنها خورد اما واقعا بدشانس بودیم.

قبول داری استقلال در این هفته ها زیبا بازی نمی کند؟

اگر این تیم را با تیم زمان استراماچونی قیاس می کنید باید بگویم حرف شما تا حدودی درست است اما در آن تیم بازیکنانی حضور داشتند که با سیستم مد نظر استراماچونی زود هماهنگ شدند.اگر یادتان باشد ما تا 5-6 هفته اول خوب نتیجه نمی گرفتیم و حتی صحبت از رفتن این مربی از ایران هم مطرح شد. سوالی که من از شما دارم این است اگر یک تیم قهرمان شود کسی یادش می ماند در کدام بازی زیبا بازی کرده است؟

شاید هواداران یک بازی را در ذهن نگه دارند...

بله شاید یک یا دو بازی را به یاد بیاورند، نه 30 بازی. پرسپولیس فصل گذشته در خیلی از بازی هایش با یک گل برنده می شد و حتی بعضی مواقع بر خلاف جریان بازی به برتری می رسید. مثل دربی رفت سال گذشته که تمام بازی در اختیار ما بود و آنها یک گل زدند و بازی را بردند. آیا کسی می گوید پرسپولیس بدون بازی زیبا قهرمان شد؟ استقلال خوب یا بد با تغییرات کادر فنی و جدایی برخی بازیکنان امسال تا هفته سیزدهم مدعی اصلی است و واقعا برای خود من که چند سال است می بینم هواداران قهرمانی می خواهند جای تعجب دارد که چر از هفته های اول به این تیم این همه ایراد گرفته می شود؟

 نظر بقیه بازیکنان چیست؟

همه متعجب هستیم. ما از هفته دوم که در اهواز آن اتفاقات رقم خورد مدام تحت فشار روحی هستیم.سال گذشته در تبریز 4 گل به تراکتور زدیم و امسال هم 3 گل به این تیم زدیم ولی واقعا رفتارها متفاوت است. ما آلومینیوم را 2 بر صفر شکست دادیم در حالی که این تیم پرسپولیس را شکست داده است. به نظر فضای منفی که ایجاد شده بیشتر جنبه تخریب کادر فنی و بازیکنان استقلال را دارد.

دیدگاه کادر فنی چیست، آنها هم با وجود صدرنشینی انتقاد می شوند...

بله همینطور است. کادر فنی ما یک کادر تمام استقلالی است. آنها زحمت می کشند و ساعت ها قبل از تمرینات در ورزشگاه تهرانسر حضور دارند و بعد از پایان تمرین هم با هم در مورد مسائل مختلف جلسه برگزار می کنند. من نمی دانم چرا از ما و کادر فنی انتقاد می شود ولی حسی دارم که این روند جز اینکه به ما ضربه بزند چیز دیگری ندارد.استقلال امسال بهترین فرصت را برای قهرمانی دارد ولی به نظر می رسد دست هایی در کار است که باز هم تیم ما موفق نشود.

منظورت را واضح تر بیان می کنی؟

نمی دانم چه بگویم ولی انرژی مثبتی به تیم ما منتقل نمی شود. چه از داخل مجموعه و چه از بیرون. تمام دلخوشی بازیکنان این است که مردم پشت آنها باشند و از استقلال حمایت کنند. ما امسال واقعا همقسم شدیم که دل مردم را شاد کنیم و امیدوارم آنها از مجموعه استقلال حمایت کنند.

ظاهرا در این مدت مدیریت استقلال هم چندان در تمرینات و اردوها پر رنگ عمل نکرده و به نوعی باعث ناراحتی بازیکنان و کادر فنی شده اند. مثلا شب گذشته هم سرمربی تیم به این موضوع اشاره کرد. درست است؟

من اگر حرفی بزنم شاید باعث ایجاد حاشیه شود. بهتر است در این زمینه ها صحبتی نکنم فقط این را می گویم واقعا تنها هستیم.اگر هم سرمربی تیم یک حرفی می‌زند حتما از همه چیز خبر دارد. او چیزهایی می‌داند که مردم و هواداران نمی‌دانند. او در تمرینات ما حضور دارد و با بازیکنان و عواملش تیم زندگی می‌کند. بدون دلیل حرفی نمی‌زند.

 در مورد مسائل مالی چطور. گفته می شود باشگاه مطالبات فصل گذشته بازیکنان را جزو دریافتی آنها در این فصل محاسبه کرده است...

این مساله همیشه در استقلال وجود داشته و چیز عجیبی نیست. طبیعی است وقتی بازیکنان مطالباتی داشته باشند پیگیری کنند.خیلی از بازیکنان مدعی هستند 10 درصد یا حتی کمتر دریافت کرده اند.تیم های دیگر در فاصله تا نیم فصل تقریبا نیمی از مطالباتشان را دریافت کرده اند. البته واقعا امسال بازیکنان صبوری کرده اند و قول و قرار گذاشته ایم تا اولویتمان قهرمانی و شاد کردن دل مردم باشد ولی همانطور که گفتم تنهایی را حس می کنیم.

شب گذشته محمود فکری صحبت‌های تندی را در برنامه فوتبال برتر بیان کرد. این برنامه را تماشا کردی؟

بله، آقای فکری حرفی را زد که واقعیت است. وقتی او می‌گوید از سرمربیگری تیم لذت نبردم یعنی فشار زیادی را تحمل کرده است. این نشان می‌دهد او اذیت شده و به جای حمایت تخریب شده است. خود او هم اعتقاد داشت استقلال زمان کمی برای آماده سازی داشته ولی وقتی تیم صدرنشین بازی ها است نباید اینگونه به مجموعه ما حمله شود. مثلا حرفی که آقای فکری در مورد گل های دربی زد کاملا درست بود. برنامه ما در تمامی بازی های فشار از دو جناح است، در دقیقه آخر بازی با پرسپولیس غفوری سانتر کرد، من با ضربه سر توپ را به قائدی رساندم و او گل زد اما همه گفتند خلاقیت فردی گل استقلال را رقم زد. این هم شد حرف؟ پس اگر اینگونه باشد تمام تیم‌های دنیا روی خلاقیت فردی گل می‌زنند چون بالاخره یک نفر ضربه آخر را گل می‌کند و باید گل به اسم او ثبت شود. این حرف‌ها بی انصافی است و کاری کردند که صدای همه در بیاید. به نظر من این نوع رفتارها با فکری و اعضای استقلال بهترین فرصت را در اختیار رقبا قرار می‌دهد تا از ضعیف شدن ما استفاده کنند.

با اینکه برای زدن استقلال اتاق فکری تشکیل شده موافقی؟

من به عنوان یک بازیکن زیاد درگیر این مسائل نیستم و واقعا نمی‌دانم چه خبر است اما حتما محمود فکری چیزهایی می‌داند که این حرف‌ها را می‌زند.

بگذریم... امسال دوباره در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا هستید. با این شرایط فکر می کنید موفق شوید؟

حضور در گروه مرگ لیگ قهرمانان برای استقلال عادت شده است. ما کار سختی داریم ولی باید حمایت شویم. حمایت باید از طرف باشگاه و هواداران و هیات مدیره باشگاه باشد. مطمئنا اگر از استقلال حمایت شود تیم ما تیمی خواهد شد که رقبا مثل همیشه از اسم ما بترسند.

شرایط خودت چگونه است؟

خوشبختانه از نظر بدنی در شرایط خوبی هستم. روحیه خوبی دارم و مطمئن باشید طی هفته های آینده من را در بهترین شرایط می بینید. به این موضوع خیلی خوشبین هستم.نمی خواهم قول بدهم ولی مطمئنا در هفته های آینده بهترین عملکرد را خواهم داشت. 

بازی سختی هم با تیم انتهای جدولی نساجی دارید...

همه بازی ها سخت است. این بازی هم قطعا برای ادامه صدرنشینی ما مهم است و اصلا دوست نداریم جایگاهمان را از دست بدهیم. نساجی چیزی برای از دست دادن ندارد ولی ما هم می خواهیم از بازی خانگی 3 امتیاز لازم را کسب کنیم.

و صحبت پایانی:

از ته دل برای علی انصاریان که روی تخت بیمارستان است آرزوی سلامتی می‌کنم. امیدوارم مردم دعا کنند که وی سلامتی‌اش را به دست بیاورد. به عنوان عضوی کوچک از خانواده استقلال برای انصاریان آرزوی تندرستی دارم و لحظه شماری می‌کنیم خبری خوب در مورد وی بشنویم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار