تلنگر به شماره یک،فرصت به شماره دو
ورزش سه: حسین حسینی در بازی با نفت مسجد سلیمان یک گل بد خورد؛ بدون شک او الان ناراحت ترین استقلالی است و خود را سرزنش می کند .
کد خبر: ۹۳۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹ 30 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  این دروازه بان باتجربه بعد از هفته ها نیمکت نشینی دوست داشت در این بازی با سیوهای خوب به پیروزی استقلال کمک کند اما یک اتفاق بد برای او رخ داد؛ روی ضربه کرنر خودش دروازه خودش را باز کرد و حریف به یک گل بادآورده رسید و بعد از این گل تلاش های استقلال برای جبران گل خورده و زدن گل برتری یا گل های بعدی تنها یک بار جواب داد.


این اشتباه ممکن است برای هر دروازه بانی رخ دهد. حتی بهترین دروازه بان جهان. هیچ دروازه بانی در جهان نیست که در تاریخ بازیگری اش گل بد نخورده باشد. اما اینجا یک سوال مهم پیش می آید؛ چرا کادر فنی تیم استقلال به این نتیجه رسید که رشید مظاهری را نیمکت نشین کند؟


ظاهر امر این است که کادر فنی استقلال برای اینکه تلنگری به رشید زده باشد و پاداش تمرینات و روزهای بی‌حاشیه حسینی را بدهد دست به این اقدام زده و مظاهری از بازی بعد دوباره به قفس توری برمی‌گردد.


رشید مظاهری دروازه بان اول استقلال بود. پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان یکی از بهترین های استقلال بود و یکی از ارکان صدرنشینی این تیم بود. او به چه دلیل باید برای این بازی جای خود را به حسین حسینی می داد حتی با علم به اینکه قرار بود این دروازه بان در برابر نفت مسجد سلیمان گل نخورد و بهترین دروازه بانی فصلش را داشته باشد؟ این اتفاقات فقط در فوتبال ایران رخ می دهد. در فوتبال حرفه ای دروازه بان اول تیم تنها در صورت محرومیت و مصدومیت جای خود را به دروازه بان دوم تیم می دهد. در غیر اینصورت حتی خوردن گل های زیادی در یک بازی هم موجب نمی شود موقعیت دروازه بان اول به خطر بیافتد.

 

 

 

رشید مظاهری بازی مسجد سلیمان را از روی نیمکت ذخیره‌ها تماشا کرد.

 

یکی دیگر از اشتباهات کادر فنی تیم های لیگ برتری اشاره به دو سه دروازه بان هم سطح است؛ در حالی که مربیان اروپایی اینطور نمی گویند. آنها شاید به این نکته اشاره کنند که دو یا سه دروازه بان خوب دارند اما یکی دروازه بان شماره یک است و یکی دروازه بان شماره 2 و یکی دروازه بان شماره 3. دروازه بان شماره یک همیشه و در هر شرایطی در ترکیب ثابت تیم به میدان می رود و تنها مصدومیت و محرومیت او را از ترکیب ثابت تیم دور خواهد کرد؛ نه یک بازی بد. اتفاقا مرد شماره یک تیم دوست دارد بعد از یک بازی بعد از سوی سرمربی حمایت شود چون بارها و بارها بازی خوب داشته است.


رشید مظاهری در آخرین بازی تیمش در برابر سایپا اگر چه آبی ها شکست خوردند اما روی گل خورده مقصر نبود و دلیلی برای تعویض او وجود نداشت. اگر کادر فنی استقلال بر مبنای اصول حرفه ای تصمیم می گرفت رشید مظاهری باید در ترکیب تیم قرار می گرفت و امروز حسین حسینی گل بد نمی خورد و این قدر خود را سرزنش نمی کرد. البته این اشتباه نه فقط در استقلال در خیلی از تیم های ایرانی وجود دارد. گاهی بر اساس مصلحت ها به هر دو دروازه بان بازی داده می شود. گاهی مرد شمار یک به خاطر یک بازی بد تعویض می شد در حالی همان طور که اشاره شد رشید در بازی گذشته هم یکی از خوب های استقلال بود.

 

و امروز اگر قرار است حسین حسینی مرد شماره یک تیم باشد نباید به خاطر یک اشتباه جایگاهش را از دست بدهد و دوباره نیمکت نشین شود. آیا کادر فنی استقلال در بازی بعدی به او بازی می دهد؟ با این تصمیم به‌نظر هم به حسین حسینی لطمه زد و هم رشید مظاهری.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار