امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با بیان اینکه "دشمنی دشمنان در مقابل ایران هیچ فرقی نکرده است" گفت: دشمنان به دنبال برجام۲ و حذف جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 29 January 2021

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آیین نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی‌(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) در باب جایگاه تقوای الهی فرمود "رعایت تقوای الهی مرهمی بر زخم‌های جان آدمی است."

وی با بیان اینکه "ممکن است در زندگی مرتکب گناهانی بشویم که در روح ما جراحت ایجاد کند" گفت: رعایت تقوای الهی مرهمی بر این زخم‌ها است و انسان را به خط مستقیم برمی‌گرداند.

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته در توصیف اهل بهشت بیان کرد: آنهایی که تقوای الهی پیشه کرده و خدا را در تمام صحنه‌ها حاضر و ناظر دانستند گروه گروه به سمت بهشت برده می‌شوند.

وی با بیان اینکه "در قرآن کریم ظرافتی دارد که نگهبانان و فرشتگان مسئول پذیرایی در بهشت بی صبرانه منتظر انسان‌های بهشتی و مهمانان خود هستند تا از آنها استقبال و پذیرایی کنند" ادامه داد: بهشتیان با ورود به بهشت در نهایت خوشحالی و خرسندی هستند.

علیدادی‌سلیمانی افزود: خداوند در توصیف بهشتیان در قرآن کریم می‌فرماید " بهشتیان با پاکیزگی کامل وارد بهشت شده و در خوشحالی به سر می‌برند."

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در ایراد خطبه‌های دوم نماز جمعه کرمان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و روز مادر اظهار داشت: جایگاه حضرت فاطمه (س) در تاریخ اسلام یک جایگاه بی‌نظیر بوده و این حضرت کانون امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت حضرت زهرا (س) در دفاع از امامت و ولایت تا شهادت در کارنامه این حضرت وجود دارد ادامه داد: حضرت زهرا (س) و اجازه نداد حلقه اتصال مردم به خدا قطع شود.

علیدادی‌سلیمانی گفت: امام خمینی (ره) به‌خوبی جایگاه زن در اسلام را تبیین کرد و فرمود "اگر جایگاه زن‌های انسان‌ساز را از ملت‌ها بگیرید آن ملت‌ها دچار شکست و فروپاشی خواهند شد."

وی با بیان اینکه در دوران جاهلیت قبل از اسلام برای زن هیچ ارزشی قائل نبودند و این از واضحات تاریخ است افزود: ظلم دومی که به جامعه زن در تاریخ بشریت شده آزادی‌های بی حد است که در دفاع از زنان عنوان می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه با کمال تاسف مظلومیت زن را بهانه کردند تا ولنگاری در جامعه ایجاد کنند گفت: آنها را به فساد و ولنگاری دعوت می‌کنند و این را آزادی می‌دانند.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم یادآور شد: امام خمینی (ره) با حمایت مردم ایران اسلامی با شعار کلیدی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" انقلاب را به پیروزی رساند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رهایی از سلطه جهانخواران و استقلال مسلمان در اسلام تأکید شده است ادامه داد: حق تصمیم‌گیری و اندیشیدن در چارچوب دستورات الهی آزادی است و انسان نباید عبد و بنده کسی جز خدا باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری یعنی توجه به خواست و رای مردم در تصمیمات کشور افزود: تمامی مسئولان کشور ما به طور مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یعنی جمهوریت تحت سایه و لوای دین خدا، اسلام گفت: 40 سال بر این شعار ایستادیم و تمام سختی‌ها را تحمل کردیم.

وی با بیان اینکه امروز در آغاز راه چهله دوم انقلاب هستیم افزود: دشمنی دشمنان در مقابل ایران هیچ فرقی نکرده و آنها به دنبال برجام 2 و حذف جمهوری اسلامی هستند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه آنهایی که خودشان از برجام کنار رفتند الان می‌گویند بررسی می‌کنیم که ایران به برجام برگردد یا نه گفت: ملت ایران در صحنه‌های سخت با ایستادگی و مقاومت، شهیدانی همچون شهید سلیمانی داده‌اند و از آرمان‌های اسلامی خود کوتاه نخواهند آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار