مدیرکل گمرک کیش در گفتگوی رادیویی با رادیو کیش:
تابناک-عبداله کریمی مدیرکل گمرک کیش در گفتگوی رادیویی با رادیو کیش گفت: که گمرک سازمانی حاکمیتی زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی است که بعنوان مرزبان اقتصادی کشور نقش محوری و هماهنگ کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰ 27 January 2021

به گزارش تابناک ، کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه کیشوندان و مسافران چرا باید هنگام خروج از جزیره کیش به صورت مسافری بابت خرید خود عوارض گمرکی پرداخت نمایند گفت: مناطق آزاد از نظر سیاسی و جغرافیایی در خاک جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و از نظر قانون امور گمرکی خارج از ایران هستند. به همین دلیل هنگامی که کالایی وارد جزیره می شود از پرداخت حقوق ورودی معاف است و هنگام خارج شدن کالا از جزیره کیش و واردات آن به سرزمین اصلی باید عوارض و حقوق ورودی آن پرداخت گردد که این معافیت در قانون مقررات صادرات و واردات جهت هر مسافر 80 دلار تعیین شده است.

کریمی با ذکر اینکه بیشترین فعالیت گمرک کیش در حوزه مسافری می باشد ادامه داد: گمرک کیش در فرودگاه و بندرگاه مسافری کیش با کمترین نیرو و امکانات در حال ارائه خدمات به کیشوندان و مسافرین محترم می باشد و طی 10ماهه سال 99 تشریفات گمرکی کالای همراه تعداد 852510 مسافر را انجام داده است.

عبداله کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رجیستری تلفن همراه در گمرک کیش صورت نمی پذیرد پاسخ داد: طبق بخشنامه های صادره از گمرک ایران، گمرکات مستقر در مرزهای ورودی موظف به ارائه خدمات رجیستری تلفن همراه می باشند و با توجه به عدم استقرار گمرک در سالن ورودی پروازهای خارجی کیش، این موضوع در کیش امکان پذیر نمی باشد. اما طبق تعهداتی که ما به عنوان مرزبانان اقتصادی جهت رفاه حال مردم عزیز ایران داریم، طی مکاتباتی درخواست ایجاد زیرساخت جهت حضور گمرک کیش در ترمینال ورودی پروازهای خارجی فرودگاه منطقه آزاد کیش را داشته ایم و منتظر پاسخگویی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در این رابطه هستیم.

پس از مصاحبه رادیویی، مدیرکل گمرک کیش با حضور در استودیوی خبر تلویزیون کیش به سوالات خبرنگار پاسخ داد. وی در رابطه با عدم صدور مجوز ورود موقت خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی به سرزمین اصلی از سوی گمرک گفت: طبق مصوبه سال 93 هیئت دولت، ورود قطعی و موقت خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع می باشد و تا زمانی که این مصوبه ملغی نشود گمرک کیش به عنوان یک سازمان حاکمیتی اجرایی اجازه صدور مجوز برای ورود موقت اینگونه خودروها را نخواهد داشت.

عبداله کریمی در پاسخ به سوالی در جهت عدم صدور مجوز جهت ارسال سوغات و هدیه از کیش به سرزمین اصلی گفت: استقرار گمرک در اداره پست کیش نیاز به اخذ مجوز دارد که تا کنون در این خصوص مجوزی صادر نشده، اما به جهت اینکه گمرک سازمانی می باشد که برای رفاه حال کیشوندان محترم و مسافران عزیز تلاش می کند، در خصوص ارسال سوغات تا 50 دلار قانونی با کیشوندان گرامی همکاری داشته است.

مدیرکل گمرک کیش در پایان با اشاره به وجود زیرساخت های خوبی که توسط سازمان منطقه آزاد وشرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش برای فعالیت های تجاری و بازرگانی ایجاد گردیده اظهار داشت: گمرک کیش آمادگی این را دارد که با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش خدمات واردات و صادرات کالا را به تولیدکنندگان، بازرگانان و فعالان شریف اقتصادی ارائه دهد تا با یاری خداوند متعال در روزهای پایانی سال جهش تولید، شروع خوبی برای رونق اقتصادی جزیره زیبای کیش و کشور عزیزمان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار