عضو شورای شهر:
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران خواستار پیگیری تفاهم‌نامه با نیروی هوایی ارتش برای تعیین تکلیف پادگان دوشان‌تپه در راستای تامین سرانه‌های خدماتی محلات منطقه ۱۳ شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 26 January 2021

 

محمد سالاری روز سه‌شنبه در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با ارایه تذکری اظهار داشت: پادگان موسوم به نیروهوایی که در منطقه ۱۳ شهرداری تهران واقع شده، حدود ۲۴۵ هکتار مساحت دارد که ۲۰ درصد مساحت منطقه را تشکیل داده است.

وی افزود: از ابتدای این دوره، شهردار تهران اهتمام داشت در توافق با نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع، نسبت به بازآفرینی کالبدی و فضایی و بازآفرینی شهری این محدوده اقدام کنند.

سالاری ادامه داد: از آنجایی‌که تمام محلات اطراف پادگان دوشان تپه، به شدت غیربرخوردار و دارای تراکم جمعیتی بالا هستند، این توافق می تواند مشکل سرانه های خدماتی این محلات را حل کند.

وی تاکید کرد که انتظار این بود که این توافق طی چند ماه گذشته به سرانجام برسد.

سالاری عنوان کرد که حدود ۲۰ هکتار از این پادگان نیز قرار است طی توافقی از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری به موزه نیروی هوایی تبدیل شود.

عضو شورای تهران اظهار داشت: تقاضای من از شهردار تهران و ریاست شورای شهر این است که موضوع تعیین تکلیف پادگان دوشان تپه را به عنوان یکی از مطالبات شورایاران، اهالی و شهردار منطقه ۱۳ مورد پیگیری قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مطالعات زیربنایی این طرح انجام شده و نیروی هوایی نیز آمادگی همکاری را دارد .

وی گفت: با تعیین تکلیف این پادگان و بازآفرینی این محدوده، سرانه های خدماتی محلات اطراف تامین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار