فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: تعداد مراجعان سرپایی کرونا در تهران با خیز بسیار ملایم حدود یک درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 25 January 2021

علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری تازه های غذا، تغذیه و کرونا در جمع خبرنگاران افزود: اولین تغییر شاخص که در بیماری کرونا رخ می دهد، تغییر در مراجعان سرپایی است.

وی درباره آمار ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در این مدت تعداد کسانی که به بخش های سرپایی مراجعه کردند ۴ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است که در مقایسه با هفته های قبل اندکی افزایش داشته است.

زالی بیان داشت: آمار مراجعان عمدتا در بخش های دولتی اعم از مراکز بهداشتی و بیمارستانی است، اما در تهران هم بالای ۸۰ درصد مراجعات در بخش های سرپایی به مطب های خصوصی است، لذا ممکن است در آمارهای ما گنجانده نشوند.

وی ادامه داد: ممکن است آمار ما در این خصوص به مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است.

زالی تصریح کرد: با مسئولان سازمان نظام پزشکی در تهران در تلاش هستیم که از طریق سامانه ای، پزشکان افراد مشکوک را به مراکز بهداشتی اعلام کند.


ویروس کرونا هنوز ضعیف نشده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا ضعیف شده یا خیر؟ گفت: هنوز ویروس کرونا ضعیف نشده، اما گردش ویروس کم شده است.

زالی افزود: تاکنون هیچ مستند علمی در دنیا وجود ندارد که ویروس کرونا از زمان بروز آن تاکنون کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا برخلاف عملکرد ویروس های مرس، سارس و ابولا نشان داده است؛ به عبارتی تاکنون جهش ها در این ویروس ها رو به کم خطرتر بوده است، اما در مورد کرونا تاکنون این موضوع اثبات نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار