استاندار اردبیل :
استاندار اردبیل گفت: احتمال خودنمایی موج جدیدی از کرونا در فصل سرما وجود دارد و باید این موج را با رعایت کامل پروتکل بهداشتی مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 25 January 2021

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه کارگروه تبلیغات مدیریت کرونا اظهارکرد: نباید کرونا را تمام شده تلقی کنیم بلکه با توجه به روابط اجتماعی، کاهش دور همی‌ها، رعایت فواصل اجتماعی و استفاده از ماسک در همه شرایط زمان را برای تولید انبوه واکسن مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و جدی گرفتن موج جدید، وضعیت شکنده فعلی را حفظ کرده و بتوانیم تا آخر تابستان از شر این ویروس خلاص شویم.

او با اشاره به ضرورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا اضافه کرد: به محض تست مثبت نمونه جدید کرونا در بیمارستان، باید اطرافیان و خانواده‌های فرد در همان روز مورد آزمایش قرار گیرد و جواب تست در اختیار کادر درمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تشخیص کادر درمان افراد باید در بیمارستان یا منزل قرنطینه شود، افزود: باید با آموزش‌های لازم از شیوع پیک جدید کرونا پیشگیری کنیم تا زمان فصل سرما سپری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر همه مردم و مسوولان با وحدت رویه و رعایت اصول بهداشتی آموزش‌های کمیته تبلیغات را مورد توجه قرار دهند خسارات وارده در پیک‌های گذشته را تجربه نخواهیم کرد.

بهنامجو با بیان اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، تاکیدکرد: اگر شهروندان این مهم را در اماکن عمومی، مراکز خرید، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها رعایت کنند دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید نخواهیم بود.

وی گفت: تبلیغات محیطی از سوی کارگروه تبلیغات به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود و مردم و مسئولان در محل زندگی، محل کار و مراکز عمومی با رعایت این آموزش‌ها و تبلیغات می‌توانند کادر درمان و عوامل ستاد کرونا را کمک کنند تا شاهد عواقب ناخوشایند این وضعیت نشویم.

آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل با فوت چهار نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به یک‌هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار گرفته و در ادامه این وضعیت طی شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۸۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز در ادامه روند کاهشی و پایدار به ۱۶۴ نفر رسیده که ۳۳۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته مجموع تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با روند نزولی از ۸۳ مورد به ۵۴ نفر کاهش یافته است.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار