تابناک-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 24 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مهندس هاجر عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش روشنایی معابر عمومی در استان هرمزگان اظهار داشت: این امر با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها و حفظ پایداری شبکه سراسری برق انجام می‌شود.

وی افزود: اگرچه تعدیل روشنایی معابر مؤثر است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت‌های دیگری نیز پیش گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال از اقدامات موثر بوده و هم اکنون با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان می‌شود، مشوق‌هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان نیز اجرایی می‌کند.

عبدی تصریح کرد: براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را طبق الگوی خاصی کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح در قالب برق امید از آبان ماه اجرا شده و مشترکانی که در ماه‌های زمستان مصرف خود را طی یک ماه به کمتر از 80 کیلووات ساعت کاهش دهند مشمول قبض رایگان می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: مشترکین با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و استفاده بهینه از آبگرمکن و بخاری برقی می‌توانند علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی، تولید نیروگاه‌ها را کاهش دهند که با چنین اقدامات ساده مشکلی در تأمین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.

به گفته وی در هفته گذشته حدود 4 هزار 600 چراغ روشنایی معابر برای کاهش مصرف برق به صورت یک در میان در معابر اصلی شهرهای استان خاموش شد که در مجموع تعداد چراغ‌های تعدیل شده در استان به 14 هزار چراغ افزایش یافت.

در کنار این اقدام، کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق با مراجعه به ادارات و دستگاه های دولتی و عمومی، مصرف برق آنها را بررسی و درصورت عدم رعایت، برخورد لازم را بعمل می‌آوردند.

انتهای پیام /ز74

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار