مدیر کل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس از بازسازی ناوگان اتوبوس شهری شهرداری‌های استان فارس و تخصیص تسهیلاتی در قالب مصوبه دولت برای بازسازی اتوبوس‌های درون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امیر حسین جمشیدی عنوان کرد: با پیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فارس در دستور کار قرار گرفته است.

او با عنوان اینکه تفاهمنامه بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری شیراز ومرودشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کارآفرینی امید به امضا خواهد رسید.

جمشیدی اظهار داشت: به دنبال اجرایی شدن این تفاهم نامه بخشی از اتوبوس‌های شهری فعال در شیراز و ۴ شهرستان استان بازسازی شده و وارد چرخه حمل و نقل عمومی میشوند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس شهری را معادل ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

جمشیدی سهم استان فارس از اجرای طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور را ۲۵۰ دستگاه اتوبوس اعلام کرد و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی اساسی این تعداد اتوبوس شهری رقمی معادل ۶۰ میلیارد تومان است.

او تعداد اتوبوس‌های شهری فعال در چرخه حمل و نقل عمومی استان فارس را ۹۰۰ دستگاه اعلام و عنوان کرد: با بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی استان حدود یک چهارم از اتوبوس‌های ناوگان بازسازی و تجهیز می‌شوند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس مدل تامین مالی بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را از طریق تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه اعلام و عنوان کرد: بر اساس طرح مشترک سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و سازمان شهرداری‌ها مقرر شده است وجوه این اقدام در قالب وام کم بهره در اختیار شهرداری‌ها و بخش خصوصی اتوبوسرانی‌ها قرار گیرد.

جمشیدی عنوان کرد: تسهیلات مذکور تا پایان سال مالی در اختیار شهرداری شیراز و سایر شهر‌های استان قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: با این اقدام ناوگان فعال اتوبوسرانی استان فارس شرایط بسیار بهتری از شرایط موجود را تجربه خواهد کرد؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط تحریمی موجود و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی در همه کلانشهر‌ها اقدام مذکور اقدامی اثربخش و بسیار مهم در راستای تقویت چرخه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار