کارت بلیت های فعلی شرکت اتوبوسرانی شهرداری قم تا دهم اسفند ماه 1399 اعتبار خواهد داشت و پس از آن، تنها امکان استفاده از «قم کارت» وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، 22 روز است که از خبر اعلام جایگزینی کارت بلیت های قدیمی شرکت اتوبوسرانی قم با «قم کارت» می گذرد و شهروندان در این مدت می توانستند با تعویض رایگان کارت بلیت های فعلی خود، «قم کارت» جدید را از باجه های فروش در سطح شهر دریافت و نسبت به شارژ آن با مبلغ دلخواه اقدام کنند.

و اما اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم نشان می دهد آخرین مهلت استفاده از کارت بلیت های قدیمی تنها تا دهم اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

بر این اساس، ضروری است شهروندان تا این تاریخ نسبت به مصرف موجودی کارت خود و سپس تعویض این کارت ها با «قم کارت» به صورت رایگان و در باجه های عرضه در سطح شهر اقدام کنند.

همچنین در راستای افزایش سهولت استفاده از سرویس ‌های پرداخت الکترونیکی شهروندی و بویژه برای زائران و مسافران قم، قرار است به زودی قابلیت استفاده از بلیت تک سفره در سامانه ‌های مرتبط با قم کارت و از جمله در اتوبوس ‌های شهری فراهم شود تا شهروندان، زائران و یا مسافران بتوانند با مراجعه به باجه‌ های فروش و شارژ کارت شهروندی و یا دستگاه‌ های خودشارژ مستقر در شهر، نسبت به خرید و استفاده از بلیت تک سفره کاغذی اقدام کنند.

البته امکان خرید این بلیت های تک سفره با استفاده از حساب الکترونیکی شهروندی و اپلیکیشن موبایلی «قم یار» بر روی گوشی های تلفن همراه، از دیگر برنامه های در دست اقدام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم است که به زودی و برای اولین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار