کد خبر: ۹۳۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 18 January 2021

با توجه به اینکه هواپیما و قطار پیشرفت چشمگیری در این چند سال داشتند، اما هنوز هم بسیاری از افراد عاشق سفرهای زمینی هستند. یکی از دلایل انتخاب بلیط اتوبوس و این وسیله نقلیه برای سفر در دسترس بودن و ارزانی آن است. همین دو دلیل باعث شده تا اتوبوس در حمل و نقل جهان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

اتوبوس های نوین در عصر تکنولوژی

اتوبوس هایی که در حال حاضر به بازار ارائه می شوند، بسیار پیشرفته هستند. این اتوبوس های پیشرفته باعث شده تا نگاه مسافران نسبت به اتوبوس ها تغییر پیدا کند. از اتوبوس های فرسوده در جاده ها خبری نیست و امروزه تمامی اتوبوس ها مجهز به تلویزیون، یخچال، صندلی های تخت شو و نیمه تخت شو هستند. در برخی از اتوبوس ها اینترنت رایگان برای استفاده قرار دارد. وجود چنین امکاناتی در اتوبوس ها باعث شده تا مسافران در سفرهای خارجی هم از آن استفاده کنند.

جایگاه اتوبوس در حمل و نقل جهان

سفر خارجی با اتوبوس

همانطور که گفته شد، علاوه بر سفرهای داخلی با اتوبوس، مسافرت به برخی از کشورها میسر می باشد. برخی از کشورها نیز فقط از راه زمینی و با استفاده از اتوبوس امکان پذیر می باشد. معمولا در کشورهای اروپایی که فاصله کشورها از یکدیگر کم است، از اتوبوس های مجهز برای حمل و نقل و جابجایی استفاده می شود. جابجایی به این صورت و از طریق اتوبوس نقاط بکر و مسیرهای مهیج سفر را آشکار میسازد.

امکانات اتوبوس های جدید

  • صندلی های راحتی به صورت تخت شو و نیمه تخت شو
  • صفحه مانیتور اختصاصی
  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی پیشرفته
  • پریز جهت شارژ
  • آب سرد کن
  • اینترنت رایگان

ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان

کشور عزیز ایران نیز می تواند اتوبوس های لوکس و مجهزی را به بازار جهانی تقدیم کند. عملیات ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در منطقه صنعتی «حاجی قابول» جمهوری آذربایجان آغاز شد. این کارخانه با مشارکت شرکت «آذرماش» جمهوری آذربایجان و شرکت خصوصی «عقاب» جمهوری اسلامی ایران در منطقه صنعتی «حاجی قابول» در ۱۱۰ کیلومتری جنوب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ساخته می‌شود.

سهم شرکت ایرانی در این کارخانه ۷۵ درصد و سهم شرکت آذربایجانی ۲۵ درصد است که با سرمایه گذاری اولیه ۶ میلیون یورو ساخته خواهد شد.

مدت زمان ساخت این کارخانه پایان سال میلادی آینده اعلام شده است. با تکمیل این کارخانه در مرحله اول سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید خواهد شد. با ساخت این کارخانه، همکاری‌های دو کشور در حوزه صنعتی وارد مرحله جدیدی می‌شود. پیش از این در اوایل پارسال کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در مجتمع صنعتی «نفتچالای» جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسیده است که در همان سال اول فعالیتش بیش از یکهزار دستگاه انواع خودرو در آن تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

با وجود این کارخانه کشور عزیز ایران نیز می تواند در جایگاه اتوبوس در حمل و نقل جهانی نقش بسزایی داشته باشد.

چرا با اتوبوس سفر کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می توان خرید بلیط اتوبوس را برای سفر انجام داد. با توجه به اینکه دسترسی به اتوبوس بسیار آسان بوده و به تمامی نقاط شهرها نزدیک است، بلیط اتوبوس می تواند بهترین گزینه برای مسافرت باشد.

جایگاه اتوبوس در حمل و نقل جهان

از دیگر دلایل انتخاب بلیط اتوبوس

از دیگر دلایل رزرو بلیط اتوبوس که در ابتدای مطالب نیز به آن اشاره گردید، قیمت ارزان و مقرون به صرفه آن است. با توجه به اینکه قیمت بلیط اتوبوس ارزان تر از سایر بلیط هاست، می توان مابقی پول بلیط را به گشت و گذار پرداخت. خرید بلیط اتوبوس برای تمامی اقشار امکان پذیر است. با انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه دیگر خبری از اتلاف وقت و بازرسی بدنی نیست. مسافر بدون معطلی به سفر خود خواهد پرداخت.

"امروزه کمتر می توانید بلیط های هواپیما را با قیمت های ارزان پیدا کنید. اما واقعیت اینجاست که با تهیه بلیط اتوبوس تنوع بیشتر و قیمت پایین تری را برای سفری جذاب پرداخت خواهید کرد. بلیط های اتوبوس معمولا در بازه های خلوت سال تخفیفات شگفت انگیزی را به خود می بینند. شاید در ذهن شما خودرو شخصی و راحتی در سفر نقش ببندد، اما با توجه به هزینه های بنزین، هزینه عوارض و غیره چقدر در هزینه سفر صرفه جویی می شود؟ پس کاملاً مشخص شد که چرا اتوبوس ها اقتصادی ترین گزینه برای سفرهای مختلف هستند." (منبع)

رزرو بلیط اتوبوس

تکنولوزی نه تنها بر روی امکانات اتوبوس ها اثرگذار بوده بلکه بر روی نحوه ارائه بلیط اتوبوس نیز موثر بوده است. برای خرید بلیط اتوبوس دیگر نیازی به خرید های حضوری همراه با مرخصی های ساعتی، تحمل ترافیک و صف های شلوغ نیست. به راحتی می توانید در خانه بنشینید و پا روی پا بگذارید، نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید و بلیط اتوبوس مورد نظر خود به مقصد دلخواه را رزرو نمایید.

خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد که در خرید حضوری متقاضی نصیبشان نمی شود. مقایسه قیمت ها، انتخاب بلیط اتوبوسی ارزان و مقرون به صرفه و صرفه جویی در وقت و هزینه از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

خرید بلیط اتوبوس از سایت های معتبر

سایت تیک بان یکی از سایت هایی است که می توانید با اتکا به آن بلیط خود را تهیه کنید. تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط اتوبوس به شمار می رود.

تیک بان علاوه بر بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما و بلیط قطار را ارائه می دهد. برای رزرو بلیط اتوبوس کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید. با مراجعه به این سایت در کسری از دقیقه بلیت در دستان شماست.

برچسب ها: بلیط اتوبوس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار