رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: تالارداران دماوند به علت بسته بودن تالارهای پذیرایی در شرایط کرونا، ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زیان مالی داشتند که بیشترین میزان خسارت متعلق به متصدیان تالارهای پذیرایی استیجاری است.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 16 January 2021

رضا میرزا کریمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس بیماری کرونا فعالیت تالارهای پذیرایی متوقف و حدود یک سال است که این واحدهای صنفی در دماوند تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ تالار پذیرایی در دماوند وجود دارد، افزود: از این تعداد تالار پذیرایی سه مورد آن استیجاری است که هر کدام حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دیگر تالارها نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان زیان مالی دیده اند و هیچ‌ نهادی از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ و تعطیلی تالارهای پذیرایی به متصدیان این واحدها کمک نکرده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هر کدام از این تالارهای پذیرایی از ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار بودند که با توجه به شرایط پیش آمده، این افراد بیکار شدند، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به تعطیلی یک‌ساله تالارها اغلب متصدیان قادر به راه‌اندازی و فعالیت مجدد نیستند.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی و آغاز به‌کار تالارهای پذیرایی در این شهرستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت تالارهای پذیرایی با یک سوم ظرفیت بلامانع است.

میرزا کریمی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط متصدیان این واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: در هنگام‌ برگزاری هر مراسم اقلامی از قبیل نمک، قند، فلفل باید به صورت یک‌بار مصرف باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل تالارها نیز امری ضروری است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

با توجه به زیان تالارداران در سطح استان در دوران کرونا، استاندار تهران دهم دی ماه گفت: تالارداران در شرایط کرونایی به واسطه محدودیت های اعمال شده دچار خسارت جدی شدند که تمهیدات لازم برای حمایت از آنها در نظر گرفته شده و در این زمینه تسهیلات متناسب به آنها اعطا می شود.

جدای از تمهیدات برای ارائه تسهیلات به صنف تالارداران، استاندار روز ۲۲ دی ماه در جلسه ستاد کرونا استان تهران با محوریت طرح شهید سلیمانی اعلام کرد: در شرایط زرد بر اساس مصوبه ستاد ملی تالارها مشمول بازگشایی هستند که با ۳۰ درصد ظرفیت، می توانند فعالیت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار