در جلسه سراسری شوراهای آموزش و پرورش کشور که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد شوراهای آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران در برتر نمونه شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 13 January 2021

 

این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد از حشمت الله فولادند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران شامگاه چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در استان تهران برخلاف سایر استان های کشور دو شورای آموزش و پرورش داریم که متوسط هر ماه دو جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های استان تهران در استانداری تهران برگزار می شود.

شکرالله حسن بیگی افزود: یکی از برکات تشکیل این شوراها شکل گیری نهضت مدرسه ساز در سطح استان تهران بود و فرمانداران و شهرداران را مکلف کردیم که زمین مناسب در اختیار خیرین و آموزش و پرورش برای احداث مدرسه اختصاص دهند.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت دانش آموزی در استان تهران با سایر استان های کشور متفاوت است و بطور متوسط سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود و بطور متوسط جمعیتی دانش آموزی در شهر تهران و شهرستان های استان تهران سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزوده می شود.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی استان تهران به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد که عملیات این حجم مدارس از سال گذشته آغاز شده و به نتایج خوبی دست یافته است.

به گفته وی، متوسط هر کلاس درس در کشور ۲۴ دانش آموز است اما در استان تهران این میزان به ۳۵ نفر می رسد و اهمیت دادن به بخش آموزش و پرورش در این استان را دو چندان کرده است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: هم اکنون نیز شوراهای آموزش و پرورش در استانداری تهران بطور منظم برگزار می شود و همچنین پس از شناسایی مشکلات نظام تعلیم و تربیت در هر جلسه ۵ تا ۶ مصوبه کاربردی را تصویب و اجرا می کنیم.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز- چهارشنبه شوراهای آموزش و پرورش کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد شورای آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران در رتبه های برتر کشور قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار