مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح بازآفرینی محله تاریخی نفرآباد در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) واقع در منطقه ۲۰ شهر تهران در کمیسیون ماده 5 شهرداری تصویب شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 12 January 2021

 

کاوه حاجی علی اکبری روز سه شنبه با بیان این که برای این محله پیش از این دو مصوبه، یکی در سال ۱۳۸۵به عنوان محله مسکونی با تراکم ۱۸۰ درصد و دیگری در سال ۱۳۸۷ به عنوان باغ- مزار وجود داشته است، یادآور شد: مصوبه سال ۱۳۸۷ زمینه برای تملک و تخریب محله را فراهم کرده و حدود ۴۰ درصد از محله به تملک شهرداری درآمده و تخریب شده است.

وی افزود: طی سالیان گذشته، این محله (با قدمت حداقل ۳ قرن سکونت) به جای بازآفرینی و احیا، در تعلیق میان پاکسازی کامل و تبدیل به آرامستان تا بازسازی و تبدیل به اختلاطی از کاربری های تجاری و مسکونی آپارتمانی و بلاتکلیفی بود. به همین دلیل و با هدف برون‌رفت از وضعیت موجود و احیای سابقه سکونت در محله، برنامه ریزی، طراحی شهری و طراحی معماری برآمده از الگوی مسکن ایرانی- اسلامی از تیر ماه ۱۳۹۸ در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت.

به گفته علی اکبری، در طرح تهیه شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران، رعایت تمامی ضوابط حوزه میراث فرهنگی، اصول مربوط به حفاظت و احیای ساختار تاریخی محله در قالب شبکه معابر، شناسایی تمامی بناهای تاریخی بر جای مانده و توجه به حفظ، مرمت و باز زنده سازی آنها، پیشنهادها برای بازآفرینی فضاها با هویت محله و تدوین الگوی مسکن ویژه با توجه به زمینه تاریخی مد نظر قرار گرفته‌است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: این طرح با بررسی در جلسات کارگروه فنی در مهرماه و دی ماه سال جاری، سرانجام دوشنبه هشتم دی ماه در هفدهمین جلسه کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.

پیشبرد همزمان پروژه های مدیریت سیلاب در بزرگراه های غرب پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشبرد همزمان پروژه های مدیریت سیلاب در محدوده بزرگراه های فتح، آزادگان، شهید لشکری و آزادراه تهران-کرج خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه‌شنبه شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با اشاره به اهمیت تامین ایمنی بزرگراه های تهران مقابل خطر سیلاب، احداث و راه اندازی شبکه مدیریت سیلابی بزرگراه های پایتخت را از مهمترین الزامات طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران برشمرد و یادآور شد: در این راستا تکمیل پروژه های مدیریت سیلاب در محدوده بزرگراه های فتح، آزادگان، شهید لشکری و آزادراه تهران- کرج به صورت همزمان ادامه دارد.

وی همچنین با بیان آنکه عبور رودخانه کن از محدوده شریان های بزرگراهی شهر تهران، لزوم توجه به مباحث ایمن سازی این رودخانه را دو چندان کرده است، افزود: حادثه آب شستگی و تخریب پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در اوایل دهه 90 همواره یادآور این نکته است که ایمن سازی بستر این رودخانه به ویژه در محدوده تقاطع های غیرهمسطح می بایست به موازات پروژه های مدیریت سیلاب پیگیری شود.

صبوری در ادامه از تلاش برای ایمن سازی بستر رودخانه کن در محدوده عبور از آزادراه تهران-کرج (شهید فهمیده) خبر داد و گفت: در حالی که عملیات احداث سازه جهت ایمن سازی رودخانه در محل عبور از پل تقاطع آزادراه تهران- کرج به سرعت در حال تکمیل است، احداث حوضچه تعدیل سیلاب در شمال آزادراه ضمن ارجاع کار به پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه آغاز شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، راهبری پروژه های مدیریت سیلاب و ایمن سازی بستر رودخانه کن در محدوده بزرگراه های غرب پایتخت به صورت همزمان و در قالب یک برنامه منسجم عملیاتی ادامه خواهد یافت و تلاش خواهد شد این پروژه ها با فعالیت شبانه روزی، طی ماه های آتی تکمیل و وارد مدار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار