کد خبر: ۹۳۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 09 January 2021
 
با نام نویسی کیومرث هاشمی، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک و نفر دوم ورزش ایران در دولت احمدی نژاد، برای ریاست فدراسیون فوتبال، سه ضلعی اصلی رقابت شکل گرفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بدهی چند صد میلیاردی فوتبال ایران و نتایج ضعیف تیم ملی در کنار معضلات شدید ناشی از عقب‌ماندگی فرهنگی و اختلافات رنگی، باعث نشد که طالبان صندلی ریاست این رشته ورزشی در کشورمان کاهش یابد، بلکه با باز شدن در‌ها و تسهیل شرایط برای ورود مهره‌های گوناگون، حالا هر کس داعیه خدمت و مدیریت داشته، وارد گود رقابت انتخابات فدراسیون فوتبال شده است.

به نظر می‌رسد، پنج نفر امضا‌های لازم برای ورودیه مجمع اسفندماه را جمع کردند و در ساعات باقی مانده چهره تازه‌ای به آن‌ها افزوده نشود. به این ترتیب، همه گزینه‌هایی که احتمال ثبت‌نامشان مطرح بود وارد میدان شدند.

پنج‌ضلعی کاندیداهای ریاست فوتبال ۵۰روز مانده به انتخابات ؛ لیوان دست کیست؟

پیش از ظهر امروز، هاشمی که یک دوره کوتاه نیز سرپرست فدراسیون فوتبال محسوب می‌شد و در همان مدت، یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ کشورمان در جام ملت‌های آسیا ناکام ماند، هنگام ثبت نام، غلامرضا بهروان مدیر بازنشسته سابق فدراسیون و رئیس فعلی هیات فوتبال مازندران را در کنار علیرضا رحیمی، رییس سابق فدراسیون هندبال و مدیرعامل اسبق پرسپولیس و همچنین پریا شهریاری پرنفوذ‌ترین چهره زن حاضر در تشکیلات فوتبال را به عنوان نواب رئیس پیشنهاد کرده است.

پیش از این حیدر بهاروند، شهاب الدین عزیزی خادم و علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند. عصر امروز آجرلو هم به این کورس رقابت وارد شد تا رقابت تنگاتنگی شکل بگیرد.

انتخابات فدراسیون فوتبال روز دهم اسفندماه برگزار می‌شود و رقابت بین نامزد‌ها بسیار جدی است. ورود علی کریمی، شاید بسیاری از محاسبات را بر هم بزند؛ هرچند او تا آخرین لحظه درگیر مدارک نواب رئیسش بود و ماجرای عدم حضور مهدوی‌کیا در ایران او را آزار داد. هنوز مشخص نیست در صورت انتخاب کریمی، آیا رفیق همبازی او یعنی مهدوی کیا، زندگی در آلمان را رها کرده و به ایران می‌آید یا خیر؟!

در عین حال کیومرث هاشمی که حمایت وزارت ورزش را هم پشت سر خود خواهد داشت، نشان داده حریف آسانی نخواهد بود. او احتمالا از سوی مهدی محمدنبی نیز حمایت می‌شود، حضور پریا شهریاری در تیم تو نشان دهنده بسیاری از وقایع است.

همچنین سبد آرای عزیزی و بهاروند هم سنگین، اما تا حد زیادی مشترک است و اینطور به ذهن می‌رسد که یکی از آن‌ها قبل از روز پایانی به نفع دیگری کنار بکشد تا نایب رییس باشد.

مصطفی آجورلو، آخرین ثبت نام کننده از این جمع هم ثابت کرده می‌تواند به واسطه سابقه طولانی در فوتبال ایران معادلات را برهم بزند. البته حضور عجیب سعید فتاحی به عنوان نایب رییس دوم در میان مدیران پیشنهادی او شوکه کننده بود؛ هرچند وجهه جوانی به انتخاب‌های وی داده است. فتاحی در دوره تاج رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بود و حتی کارش بعد از جنجال فینال جام حذفی در اهواز به محرومیت کشید که استیناف آن را رد کرد.

کارشناسان معتقدند این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال ـ چه در پست ریاست و چه در صندلی‌های هیأت رییسه ـ بسیار فشرده است و پیش بینی برنده کار آسانی نخواهد بود.

فاصله ۵۰ روزه تا روز برگزاری مجمع سرنوشت ساز، زمان مناسبی برای لابی و جلب نظر رای دهندگان است، کما اینکه در این مدت برخی نامزد‌ها به دلایل مختلف از صحنه رقابت کنار بروند یا مدارک شان برای حضور در این کورس کافی نباشد. باید منتظر ماند و دید بعد از یک دهه حکومت تاج و کفاشیان، با کنار رفتن آن‌ها لیوان در فوتبال دست کیست؟ جمله معروفی که در ماجرای استقلال فدراسیون فوتبال از دولت سر زبان‌ها افتاد.

گفته می‌شود پذیرش مسئولیت این فوتبال ورشکسته و آسیب دیده بعد از یک دهه تاخت و تاز کفاشیان و تاج و گروه همراه شان دل شیر می‌خواهد، اما حالا با پنج رقیبی که سینه ستبر کرده‌اند، می‌بینیم که بدهی‌ها باعث فرار متقاضیان جذاب‌ترین صندلی ورزش ایران از منظر افکار عمومی، نشده است.


لیست کامل کاندیدا‌های فوتبال

ثبت نام از نامزد‌های حضور در انتخابات فدراسیون، در حالی که از ۱۴ دی ماه آغاز شده بود، امروز شنبه ۲۰ دی به پایان رسید. طبق برنامه انتخابات قرار است دهم اسفند برگزار و فدراسیون پس از ۱۴ ماه دوباره صاحب رئیس شود.

برای حضور در این انتخابات چهر‌ه‌های مطرح فوتبالی ثبت نام کردند و اعضای فعلی فدراسیون نیز حضور فعالی داشتند. در مجموع نام ۶۴ نفر برای تصاحب صندلی‌های مدیریتی انتخابی فدراسیون فوتبال در این لیست دیده می‌شود.

اسامی نامزد‌هایی که در مدت زمان قانونی ثبت نام کردند

* پست ریاست

حیدر بهاروند ـ نواب رئیس: شهاب الدین عزیزی خادم، منصور قنبرزاده و شهره موسوی

علی کریمی ـ نواب رئیس: مهدی مهدوی کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ـ نواب رئیس: منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و شهره موسوی

کیومرث هاشمی ـ نواب رئیس: غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی و پریا شهریاری

مصطفی آجورلو ـ نواب رئیس: حسن نصر اصفهانی، سعید فتاحی و لیلا محمدیان

ستار عبدی پور، نواب رئیس

* هیات رئیسه

نماینده هیات‌ها

فریدون اصفهانیان، امیرحسین محتشم، طهمورث حیدری، حسین باجیوند، علی طاهری، جواد ششکلانی، احسان اصولی و بیت‌الله رضایی

نماینده باشگاه‌ها

بهرام رضائیان، سعید عباسی، احمد مددی، مهرداد سراجی، محمدرضا ساکت، محمد جواهری، اکبر محمدی، فرهاد حمیداوی و علیرضا جنتی

کارشناس

امین نوروزی، توحید سیف برقی، علیرضا شهاب، مسعود مرادی، داود رفعتی، علیرضا رحیمی، حمیدرضا مهرعلی، غلامحسین زمان آبادی، علی علیزاده، حسین شمس، رسول فروغی، احمدرضا براتی، سعید نجاریان، منصور قنبرزاده، میرشاد ماجدی، هدایت ممبینی، صادق درودگر، خداداد افشاریان، حسین زرگر، حسن کامرانی‌فر، محسن ترکی، علیرضا کهوری، نیما نکیسا، بهنام ابوالقاسمپور، شهامت عباسی، سعید نحوی، بیت‌الله رضایی و ابراهیم شکوری

نویسنده: صادق لودریچه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار