مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با زیر کشت رفتن ۷۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان، برنامه های عملیاتی کشت غلات گندم و جو سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ محقق شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 06 January 2021

حسن بهنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم و جو از مهم ترین محصولات زراعی استان تهران است و در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، سطحی در حدود ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم و در حدود ۳۰ هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.

وی یادآورشد: کشت غلات استان تهران بر اساس توصیه مرکز تحقیقات در فصل پاییز هر سال انجام و با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان، دامنه کشت در هر سال زراعی متفاوت است.

بهنیا اظهار داشت: در این زمینه شهرستان‌های ورامین و ری بیشترین سطح کشت گندم و جو در سال زراعی جاری را بین شهرستان‌های تابعه استان دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ارقام غالب کشت گندم شامل پیشتاز، بهاران، رخشان، سیوند، سیروان، طلایی و سارنگ و در محصول جو ارقام ریحان ۰۳، نصرت، یوسف و گوهران است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ارقام کم آب بر با دوره رشد کوتاهتر در طرح افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

بهنیا ادامه داد: استفاده کشاورزان از بذور اصلاح شده با پتانسیل عملکردی بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع، مبارزه با عوامل خسارت‌زا، تغذیه گیاهی و ادوات کشت مکانیزه از جمله فاکتورهای موثر در حفظ پایداری تولید محصولات اساسی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار