معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه اینکه ایجاد هر گونه تغییر در محدوده روستاها منوط به حفظ هویت آنها است، گفت: بازنگری در طرح هادی روستاهای این استان پیگیری و بازنگری می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 06 January 2021

 

عبدالرضا چراغعلی در نشست کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تهران با اشاره به بررسی روند طرح هادی روستای رضی آباد پایین واقع در شهرستان شهریار اظهارداشت: میان سازمان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اختلاف نظراتی به لحاظ نیاز طرح بازنگری روستا به اخذ مجوز تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح به لحاظ فنی مشکلی ندارد و از سوی دیگر دفاع از قوانین و مقررات از وظایف مسئولان است از اینرو تصمیم گرفته شد که ابتدا این موضوع با استاندار تهران و همکاران دفتر فنی مطرح و سپس نامه‌ای به وزیر کشور جهت تصمیم‌گیری نهایی ارسال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش محدوده روستای مهرآذین واقع در شهرستان ملارد افزود: محدوده روستای مهرآذین با روستای ویلادشت تداخلاتی داشت؛ بنابراین در راستای رفع این تداخل حدود ۳.۱ هکتار از روستای ویلادشت کسر و به روستای مهرآذین اضافه شده است.

چراغعلی با بیان اینکه شهرهای استان تهران بیش از این، کشش توسعه و گسترش را ندارند، گفت: بنابراین می توان با آبادانی و توسعه روستاها باری از دوش شهرستان ها برداشت.

وی با اشاره به درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم روستای رسالت اظهار داشت: درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم از ۱۲۰ درصد به ۱۸۰ درصد کاربری های مسکونی روستای رسالت منوط بر تامین پارکینگ است که با استناد بر صدور رای دادگاه و تاکید بر تامین پارکینگ، با درخواست افزایش تراکم فرمانداری موافقت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به پیشرفت طرح هادی روستای واصفجان گفت: وسعت روستای واصفجان واقع در شهرستان پردیس در راس طرح هادی روستاها ۳.۵ هکتار بوده است و در طرح پیشنهادی به علت رشد جمعیت به ۶.۵ هکتار رسیده و بناست آرامستانی که در نزدیکی این روستا قرار دارد به لحاظ دریافت خدمات از شهرداری و دهیاری در محدوده روستا به حساب آید.

چراغعلی با اشاره به اینکه علت کاهش محدوده در روستای چال طرح خان در شهرستان ری، حذف جاده میان روستایی است، افزود: به علاوه در ایجاد هرگونه تغییر در محدوده روستاها، هویت روستاها نیز حائز اهمیت است و در جلسات با محوریت امور مربوط به روستا در صورت امکان علاوه بر فرمانداران، شهرداران و دهیاران نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار