معاون استاندار تهران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا، نتوانسته ایم کارنامه مشخص و قابل دفاعی تاکنون داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 04 January 2021

 

عبدالرضا چراغعلی روز دوشنبه در حاشیه نشست مدیریت پسماند استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا از مسائل اولویت دار و مهم استان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اهمیت چالش‌های زیست محیطی و بحث پسماند در تهران، کمتر از استان‌های شمالی کشور نیست.

چراغعلی تصریح کرد: در استانی مانند تهران با جمعیت نزدیک به ۱۶ میلیون نفر، نسبت به برخی مسائل مانند مدیریت پسماند کم لطفی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر مضاعف کردن تلاش‌ها برای مدیریت پسماند، اعلام کرد: یکی از بحث‌های مورد تاکید ما تامین مکان مناسب برای زباله‌های صنعتی است که در این زمینه نیز با چالش جدی مواجه هستیم و باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی اظهارداشت: در شهرهای استان تهران اگرچه در گوشه و کنار به شکل جزیره‌ای برای تفکیک زباله از مبدا اقداماتی انجام شده اما توفیقات در این زمینه چشم گیر نبوده است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیتی که این موضوع دارد، مشارکت خود مردم و اصحاب رسانه نیز در این زمینه نقش موثر و مهمی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران به عملکرد شهرداری‌ها در زمینه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: به علت مشغله زیاد و چالش‌های متعدد شهرداری‌ها، شاید بحث پسماند در اولویت آن‌ها قرار نداشته است.

وی ادامه داد: بحث محیط زیست و مدیریت پسماند از مبانی سیاست‌های دولت است و با جدیت دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار